Короткий опис(реферат):
У дисертації здійснено комплексне дослідження наукової спадщини одного з творців національно-демократичної концепції історії України Володимира Антоновича та його діяльності в розбудові Київської історичної школи в контексті розвитку вітчизняного історіографічного процесу. На основі аналізу ідейних принципів і методологічних засад історичної творчості Антоновича показано процес переходу від романтизму до позитивізму в українській історіографії другої половини ХІХ століття.
Обґрунтовано роль Антоновича в постановці української історіософії, націології, концепції історії України. На основі розробленої автором функціональної логіко-лінгвістичної моделі “наукова школа в історіографії” визначено головні принципи постання Київської історичної школи Антоновича, її ідейно-політичні й методологічні засади та етапи наукової еволюції й місце в національній і загальнослов’янській історіографії.
Суть розробки, основні результати:
Complex research of Volodimir Antonovich’s historical and scientific heredity as one of creators of national democratic conception of the history of Ukraine and his activity in the process of foundation of Kyiv Historical School in the context of development of national historiography is carried out. On the basis of analysis of Antonovich’s ideological and methodological principles of his historical activity the process of transition from romanticism to positivism in the Ukrainian historiography of the second half of XIX century is demonstrated. The part of Antonovich in the foundation of Ukrainian historiography, nationology, conception of the history of Ukraine is grounded. On the basic of functional logical linguistic model “scientific school in historiography”, which is worked out by the author, the main ideological, political and methodological principles of foundation of Antonovich’s Kyiv Historical School and stages of its scientific evolution and role in the national slavonic historiography are determined.