Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Концепція образу Абі Варбурга в контексті культурологічних досліджень кінця ХХ-го - початку ХХІ-го століть

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кива, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2021-03-18T10:55:09Z
dc.date.available 2021-03-18T10:55:09Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Кива Н. І. Концепція образу Абі Варбурга в контексті культурологічних досліджень кінця ХХ-го - початку ХХІ-го століть : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. культурології : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Наталія Іванівна Кива ; Харк. держ. акад. культури. Х., 2010. 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2651
dc.description The thesis focuses on the works of German historic of culture Aby Warburg, which are analyzed in the context of Cultural Studies at the end of the XXth - at the beginning of the XXIst centuries; on that ground the conception of image of Aby Warburg is formulated. The concept and method of iconology are reconsidered; differences in the approaches to the image of Aby Warburg and his followers are discussed. The dynamic nature of the image as a core of the investigated conception is pointed out. Ethical and political dimension of the image is explored. According to that approach, the element of the cinema is image as a gesture, which is demonstrated on Aby Warburg’s experimental project “Bilderatlas Mnemosyne”. In consequence of analysis of the image in tradition of Bildwissenschaft, the adequate instruments for the investigation of image in culture are performed. The approach grounds on deterritorialisation of disciplines that Aby Warburg followed striving to found cultural-scientific history of image (Kulturwissenschaftliche Bildgeschichte). uk_UA
dc.description.abstract Дисертація присвячена аналізові праць німецького історика культури Абі Варбурга в контексті їх рецепції в культурологічних дослідженнях кінця ХХ - початку ХХІ століть, на основі чого формулюється концепція образу А. Варбурга. Переосмислено поняття та інтерпретативний метод “іконології”, підкреслено відмінності в підході до образу А. Варбурга і його послідовників. З’ясовано, що засадничим у досліджуваній концепції є розуміння динамічної природи образу, що дозволяє осмислити образ без банального схематизування: як певний стан “латентної неполяризованої амбівалентності” між сприйняттям міфічно-релігійним і раціональним, свідомим і несвідомим образ набуває полярності через зустріч із людиною. Обґрунтовано етико-політичний вимір образу, де елементом кіно є не образ, а жест, що продемонстровано на прикладі експериментального проекту Абі Варбурга “Атлас образів Мнемозина”. Завдяки дослідженню образу в традиції Bildwissenschaft, що передбачає дисциплінарну детериторіалізацію, до якої схилявся А. Варбург, прагнучи заснувати культурно-історичну науку про образи (Kulturwissenschaftliche Bildgeschichte), розроблено адекватні інструменти для аналізу образу в культурі. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Харківська державна академія культури uk_UA
dc.subject концепція образу Абі Варбурга uk_UA
dc.subject Абі Варбург uk_UA
dc.subject культурологічні дослідження uk_UA
dc.title Концепція образу Абі Варбурга в контексті культурологічних досліджень кінця ХХ-го - початку ХХІ-го століть uk_UA
dc.title.alternative Aby Warburg’s Сonception of Image in the Context of Cultural Studies at the End of the XXth - at the Beginning of the ХХІst Centuries uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу