Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кива, Наталія Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2021-03-18T10:55:09Z | |
dc.date.available | 2021-03-18T10:55:09Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Кива Н. І. Концепція образу Абі Варбурга в контексті культурологічних досліджень кінця ХХ-го - початку ХХІ-го століть : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. культурології : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Наталія Іванівна Кива ; Харк. держ. акад. культури. Х., 2010. 20 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2651 | |
dc.description | The thesis focuses on the works of German historic of culture Aby Warburg, which are analyzed in the context of Cultural Studies at the end of the XXth - at the beginning of the XXIst centuries; on that ground the conception of image of Aby Warburg is formulated. The concept and method of iconology are reconsidered; differences in the approaches to the image of Aby Warburg and his followers are discussed. The dynamic nature of the image as a core of the investigated conception is pointed out. Ethical and political dimension of the image is explored. According to that approach, the element of the cinema is image as a gesture, which is demonstrated on Aby Warburg’s experimental project “Bilderatlas Mnemosyne”. In consequence of analysis of the image in tradition of Bildwissenschaft, the adequate instruments for the investigation of image in culture are performed. The approach grounds on deterritorialisation of disciplines that Aby Warburg followed striving to found cultural-scientific history of image (Kulturwissenschaftliche Bildgeschichte). | uk_UA |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена аналізові праць німецького історика культури Абі Варбурга в контексті їх рецепції в культурологічних дослідженнях кінця ХХ - початку ХХІ століть, на основі чого формулюється концепція образу А. Варбурга. Переосмислено поняття та інтерпретативний метод “іконології”, підкреслено відмінності в підході до образу А. Варбурга і його послідовників. З’ясовано, що засадничим у досліджуваній концепції є розуміння динамічної природи образу, що дозволяє осмислити образ без банального схематизування: як певний стан “латентної неполяризованої амбівалентності” між сприйняттям міфічно-релігійним і раціональним, свідомим і несвідомим образ набуває полярності через зустріч із людиною. Обґрунтовано етико-політичний вимір образу, де елементом кіно є не образ, а жест, що продемонстровано на прикладі експериментального проекту Абі Варбурга “Атлас образів Мнемозина”. Завдяки дослідженню образу в традиції Bildwissenschaft, що передбачає дисциплінарну детериторіалізацію, до якої схилявся А. Варбург, прагнучи заснувати культурно-історичну науку про образи (Kulturwissenschaftliche Bildgeschichte), розроблено адекватні інструменти для аналізу образу в культурі. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Харківська державна академія культури | uk_UA |
dc.subject | концепція образу Абі Варбурга | uk_UA |
dc.subject | Абі Варбург | uk_UA |
dc.subject | культурологічні дослідження | uk_UA |
dc.title | Концепція образу Абі Варбурга в контексті культурологічних досліджень кінця ХХ-го - початку ХХІ-го століть | uk_UA |
dc.title.alternative | Aby Warburg’s Сonception of Image in the Context of Cultural Studies at the End of the XXth - at the Beginning of the ХХІst Centuries | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |