Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Концепція ''світового театру'' в оперній творчості німецьких композиторів другої половини XX - початку XXI століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кириченко, Аліна Дмитрівна
dc.date.accessioned 2021-03-18T13:12:01Z
dc.date.available 2021-03-18T13:12:01Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Кириченко А. Д. Концепція ''світового театру'' в оперній творчості німецьких композиторів другої половини XX - початку XXI століття : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Аліна Дмитрівна Кириченко ; Одес. нац. муз. акад. ім. А. В. Нежданової. О., 2016. 16 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2653
dc.description This dissertation is dedicated to the idea of German "World Theatre" as a conceptual and artistic phenomenon, that encompasses the properties of the expression and dramaturgy of German opera in the second half of the 20th century and the beginning of the 21st century. This work is based on material from operas by B. A. Zimmernann, A. Reimann, J. Widmann and others. German World Theatre constitutes an inherently plausible and, at the same time, paradoxical phenomenon in world culture. The national idea of an "all-embracing entity", as embodiment of eclecticism in the "World Empire" is objectively linked to the history of European and non-European peoples-altogether forming novel phenomena in the cultural and artistic world of the 20th century. In the second half of the 20th century, opera underwent a transformation from Wagner's through-composition into numeral structures more approachable by the common listener and moves the symphonic elements, to the intermezzos, as in H. W. Henze's works. Emerging tendencies of "mundaneness" in the topics of the opera, which yet preserve the mythological universalism, can be found in Zimmermann's unexpectedly sharp and paradoxical expression, whose works have symptomatically originated at the margin of the avantgarde/post-avantgarde. A. Reimann's German World Theatremoves towards the dominance of the mundane at the level of personification of the subject, while the German element is defined in the stylistics of the recitative and declamatory segments, which are indicative of the opera in the post-Wagnerian tradition. The opus of J. Widmann showcases the abolition of German World Theatre as the antithesis to the Wagnerian enthusiastic pathos of the grandeur of the German world. J. Widmann's operas mark the frontier of both the German World Theatre and "literary opera" practiced in the classical period. uk_UA
dc.description.abstract Дисертація присвячена висуненню концепції німецького «світового театру» як ідейно-художнього феномену, що обіймає якість вираження і драматургії німецької опери другої половини ХХ - початку ХХІ ст. - на матеріалі опер Б. А. Ціммермана, А. Раймана, Й. Відмана та ін. Німецький світовий театр утворює закономірне і, одночасно, парадоксальне явище світової культури. Національна ідея, як дещо «всеосяжне», як закарбування еклектики «світової імперії», з якою об’єктивно пов’язана історія європейських і неєвропейських народів - все це утворює актуалізовані у ХХ ст. явища культури і художнього світу. У другій половині ХХ ст. опера транспонується із вагнерівського наскрізного дійства в зручні для широкого слухача номерні структури і,відсуваючи сутність симфонізму у Х. В. Хенце, на інтермедії. Тенденція, яка намітилася щодо «побутовизму» сюжету опери, що зберігає міфологенну всеосяжність, спостерігається в несподівано різкому парадоксальному вираженні у Циммермана, твори якого симптоматично склалися на грані авангарду/поставангарду. Німецький світовий театр А. Раймана зміщується до домінування світового на рівні сюжетно-образних позицій, тоді як німецьке визначається стилістикою речитативних і декламаційних наповнень, показових для оперної поствагнерівської традиції. Творчість Й. Відмана демонструє зживання ідей німецького світового театру як антитези вагнерівського ентузіастичного пафосу піднесення німецького світу. Опери Й. Відмана фіксують межі німецького світового театру й апробованої класикою «літературної опери. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової uk_UA
dc.subject концепція «світового театру» uk_UA
dc.subject оперна творчість uk_UA
dc.subject німецькі композитори uk_UA
dc.title Концепція ''світового театру'' в оперній творчості німецьких композиторів другої половини XX - початку XXI століття uk_UA
dc.title.alternative The concept of "World Theatre" in the opera works of German composers in the second half of the 20th and the beginning of the 21st century uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу