Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кікоть, Антоніна Андріївна | |
dc.date.accessioned | 2021-03-19T12:47:16Z | |
dc.date.available | 2021-03-19T12:47:16Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Кікоть А. А. Костюм в українській культурі: гендерні репрезентації : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. д-ра культурології : спец. 26.00.04 "Українська культура" / Антоніна Андріївна Кікоть ; Харк. держ. акад. культури. Х., 2010. 36 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2656 | |
dc.description | This dissertation is a complex research devoted to analysing Ukrainian traditional costume as well as contemporary costume in Ukraine in the cultural, gender and art aspects. Unlike preceding studies, this dissertation addresses the issues related to Ukrainian costume in the context of gender theory and practice. It is argued that the notion of costume belongs to the key ones in the present-day culturology; it manifests itself in specific instantiations of national identity, masculinity/femininity, bodily practices and processes of signification. A conception has been substantiated that costume is an indicator of gender image transformation and a multiplier of symbols in the social and cultural space of Ukraine, it contributes to heuristic understanding of relevant gender characteristics of traditional and modern Ukrainian culture as well as the role of the national in modern Ukrainian culture. In culturology costume is for the first time considered as a message in the language of visual signs and as a «cultural body» of a human with the help of which every culture creates its individuality. The usage of a distinctive representative model of the costume enables one to uncover in-depth processes taking place in Ukrainian culture and to a certain measure to determine the vector of their further development. | uk_UA |
dc.description.abstract | Дисертація є комплексним дослідженням, яке присвячене аналізові українського традиційного костюма і сучасного костюма в Україні в контексті гендерної теорії та практики. Доведено, що поняття костюма є одним з ключових у сучасній культурології та маніфестується у виявах національної ідентичності, маскулінності/фемінності, в тілесних практиках та процесах позначування. Обґрунтовано концепцію, згідно з якою костюм є індикатором трансформації гендерних образів і мультиплікатором символів у соціокультурному просторі України, сприяє евристичному розумінню релевантних гендерних характеристик як традиційної, так і сучасної української культури. Уперше в культурології костюм розглядається як повідомлення мовою візуальних знаків і як «культурне тіло» людини, за допомогою якого кожна культура творить свою індивідуальність. Використання своєрідної репрезентативної моделі костюма дозволяє простежити глибинні процеси, що відбуваються в українській культурі, і певною мірою визначити вектор їхнього подальшого розвитку. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Харківська державна академія культури | uk_UA |
dc.subject | українська культура | uk_UA |
dc.subject | костюм | uk_UA |
dc.subject | гендерні репрезентації | uk_UA |
dc.title | Костюм в українській культурі: гендерні репрезентації | uk_UA |
dc.title.alternative | Costume in Ukrainian culture: gender representation | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |