Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Фольклорні традиції в народно-сценічному танцювальному мистецтві Кіровоградщини

Show simple item record

dc.contributor.author Кокуленкo, Бopиc Гpигopoвич
dc.date.accessioned 2021-03-25T13:28:35Z
dc.date.available 2021-03-25T13:28:35Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Кокуленко Б. Г. Фольклорні традиції в народно-сценічному танцювальному мистецтві Кіровоградщини : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Бopиc Гpигopoвич Кокуленко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. К., 2010. 20 c. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2669
dc.description The present paper deals with the problem of folk traditions and rituals implementation in modern Ukrainion folk choreography of Kirovograd region. The research is focused on the content, structure and general tendencies of folk rituals implementation in choreography as a problem of art study. The history of Central Ukrainian choreographic culture is regarded as a blend of different sources of its origine and tendencies which reflect the life of peoplе who lived in the area in the XVII-XVIII centuries. The first Ukrainian professional theatre which originated in Elisovetgrad (Kirovograd) was on the one hand the result of people’s art development, on the other hand used a lot of folk songs and dances in its drama. Interinfluence of the folk artistic dance and the dance of every day gave an impluse for the development of Ukrainian dance in the country. The progress of choreographic culture in Kirovograd region was much contributed by Mikola Ankudinov, Rostislav Zaharov’s disciple. Later even a more important role was played by A. Krivohizha in this area. The dancing group “Yatran” founded by him became the symbol of folk choreography. Observing the development of folk dancing in Kirovograd region the author traces a vivildy exspressed tendency for the domination of Ukrainian repertoire of dancing groups notwithstanding ethnic diversity in the area. The author introduces the term ethnochoreography and finds it adequate to characterise the idea of folk dance and its ties with people’s traditions and rituals. The paper accentuates on creative implementation of the “Yatran” programmes by its followers. The author considers the characteristics of regional rituals and traditions and the ways they are implemented in folk choreography, particularly the contribution of Ukrainian theatre leading figures in the dance development, also the impact of the “Yatran” dancing group upon the choreography of the region and the whole Ukrainiane. uk_UA
dc.description.abstract Диcеpтацiю пpиcвяченo пpoблемi викopиcтання фольклорних традицій в народній хореографічній культурі Кіровоградщини. У дocлiдженнi poзкpитo змicт, cтpуктуpу, загальнi тенденції, способи викopиcтання фольклорних традицій в наpoднo-cценiчнoму танцi центpальнoгo pегioну Укpаїни, проаналізовано дiяльність заcлуженoгo cамoдiяльнoгo анcамблю танцю Укpаїни "Ятpань". Геополітичне положення кіровоградського реґіону в другій половині ХVІІІ століття сприяло формуванню основних тенденцій розвитку української народно-сценічної хореографії, джерелами якої справедливо вважається традиційна народна обрядовість та звичаї. Історія хореографічної культури реґіону свідчить, що населення цієї території носить поліетнічний характер, що відображає тенденцію хореографічної різноманітності: гопак, козак, козачок, журавель, козак-вальс, мазурка, страшок, холяндра, комаринська, трамблям-полька, сербіяночка, булгарка, джок, сирба, зайчик, кострубонько тощо. Великий внесок у розвиток хореографічної культури кіровоградського реґіону зробили послідовники Миколи Анкудінова, учня відомого радянського балетмейстера Ростислава Захарова. Відтак значиму роль треба відвести творчості ансамблю танцю «Ятрань», створений А. Кривохижею, який був символом фольклорної хореографії. Спостерігаючи розвиток фольклорного народно-сценічного танцю на Кіровоградщині, автор надає особливого значення тенденції пріоритету українського репертуару танцювальних колективів, незважаючи на етнічну різноманітність у цій області. Автор пропонує термін «етнохореографії» та вважає його цілком адекватним для характеристики ідеї (поняття) фольклорного танцю і його зв’язків з народними традиціями та обрядами. У роботі робить акценти на оригінальності творчої концепції програми ансамблю «Ятрань» та його послідовників. Дисертант докладно описує внесок корифеїв українського театру в розвиток українського театру. Перший професіональний український театр був заснований у Єлисаветграді (Кіровограді) 1882 року. Це було результатом, з одного боку, розвитку суспільства, а з іншого, - використання більшості фольклорних пісень і танців в драматургії українського театру. Взаємозв’язок народного і побутового танцю надало імпульс розвитку народної хореографії на Україні. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Київський національний університет культури і мистецтв uk_UA
dc.subject фольклорні традиції uk_UA
dc.subject фольклор uk_UA
dc.subject народно-сценічне танцювальне мистецтво uk_UA
dc.subject Кіровоградщина uk_UA
dc.title Фольклорні традиції в народно-сценічному танцювальному мистецтві Кіровоградщини uk_UA
dc.title.alternative Implementation of folk traditions and rituals in modern Ukrainian folk choreography of Kirovograd region uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account