Короткий опис(реферат):
Дисертацію присвячено аналізу категоріального зрізу теорії музично-виконавського мистецтва, дослідженню її логіко-понятійної структури за допомогою ряду філософських (ідеальне), естетичних (художня інтерпретація) та специфічних категорій теорії музично-виконавського мистецтва (еталонне). Музично-виконавське мистецтво є особливим видом художньої творчості, в основі якого лежить універсальний процес трансформації образів, що належать сфері ідеального, в матеріальні артефакти людської діяльності (опредметнення та розпредметнення). Музично-виконавське мистецтво є циклічним безперервним процесом діяльності, який складається з послідовних стадій, результатом першої з яких є побудова інтерпретаційної моделі виконання твору, відповідно, другої - її технічна реалізація виконавськими засобами. Важливим механізмом під час процесів оцінки, аналізу, порівняння виступають звукоідеали виконавства - еталонні виконавські версії, жанрово-стильові еталони виконання, типи виконавської інтерпретації творів минулого та сучасності.
У дисертації розробляється поняття жанрово-стильового еталону як ефективного регулятора музично-виконавського процесу, за допомогою якого проаналізовано актуальний пласт еталонних виконавських версій ХХ-ХХІ ст. у віолончельній творчості, що дозволило розробити універсальний підхід до типологізації основних форм інтерпретації у музичному виконавстві.
Суть розробки, основні результати:
Dissertation is devoted the analysis of category cut of a theory of musical-performance art, research of its logiс-concept structure by the row of philosophy (ideal), esthetic (artistic interpretation) and specific categories of musical-performance art (etalon).
A musical-performance art is a special kind of creativity, the universal process of transformation of images, belong to the sphere ideal, into material artifacts of human activity, lies in basis of which (objectification and subjectification). The musical-performing art is the cyclic continuous process of activity, which consists of consecutive stages, the result of the first from which is a construction of the interpretational model of performance, accordingly, second - its technical realization by performance facilities. The sound ideals of the art of performance - etalon versions of performances, genre-stylish etalons of performances, types of performance-based interpretation of the pieces of the past and present are the important mechanism during the processes of evaluation, analysis and comparison.
In dissertation a concept of genre-stylish etalon is developed as an effective regulator of the process of musical performance, that allowed a process by which the actual layer of etalon versions of performance of XX-XXI century is analyzed in cello creativity that allowed the universal approach for typology of basic forms of interpretation in musical performance.