Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена творчості засновника концепції українського народного балету Василя Кириловича Авраменка. В дисертації розглядається понятійний і методологічний апарат, необхідний для парадигмальних параметрів у вивченні художньої (балетмейстерської) творчості В. Авраменка, культурно-історичні умови його становлення як митця, зміст концепції «український народний балет», на яку він спирався та засоби її художнього втілення. Доведено, що завдяки зусиллям В. К. Авраменка та його учнів український танець у діаспорі 1920-1930-х років зберігав риси самобутності та достеменності більше ніж на батьківщині. Підкреслено розбіжності ідеологічного й художнього спрямування в обробці танцювального фольклору, які в Україні призвели до занепаду сучасної народної хореографії та витіснення з неї фольклорних зразків.
Суть розробки, основні результати:
This thesis seeks to understand creative work of Vasyl Kyrylovych Avramenko, the founder of the Ukrainian national ballet conception. The thesis focuses on conceptual and methodological apparatus needed to be applied to paradigmatic parameters for the study of Avramenko's creative artistic ballet tutorship work, cultural-historical circumstances establishing him an artist, the inner sense of «The Ukrainian national ballet» conception he adhered to and the means of its artistic fulfillment. This study proves that due to V. K. Avramenko and his students' efforts the Ukrainian dance in diaspora of the 1920s - 1930s turned out to preserve its distinctiveness and authenticity to a greater degree in comparison with that in the homeland. Mention is made of the discrepancies of ideological and artistic inclinations in processing the dance folk lore, which entailed deterioration of modern national choreography and extinguishing its folk lore paragons.