dc.contributor.author |
КОТЛЯР, ОЛЕНА РОМАНІВНА |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-06T15:46:16Z |
|
dc.date.available |
2021-04-06T15:46:16Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Котляр О. Р. Образи штетла в українському мистецтві першої третини XX ст. у контексті європейських художніх пошуків : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.05 "Образотворче мистецтво" / Олена Романівна Котляр ; Харк. держ. акад. дизайну і мистецтв. Х., 2011. 20 с. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2704 |
|
dc.description |
The dissertation topic is shtetl as the main subject of creativity of the Jewish artists of Ukraine in the context of Jewish national art and European modernistic searches. Shtetl is regarded as a cultural and visual symbol of the East European Jewry with its characteristic image, architecture and traditional art. The evolution of the shtetl image solutions from the slice-of-life approach to avantgarde experiments is demonstrated.
Basing on the analysis of the subject of shtetl in the works of Polish artists, the representatives of Y.Pen’s Vitebsk art school, the «Bezalel» school and the «Mahmadim» association, as well as the Jewish organizations and groups in Ukraine, such as the «Kultur-Lige», «The Society of Independent Artists», the boitchukists, the author reveals the typology of shtetl images, the plot and plastic «border of identity» in the Jewish theme from the recognizable elements of the shtetl world and entourage, to abstract associative images, from the easel forms to book graphics and scenic design. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У дисертації досліджується тема штетла як головний об'єкт творчості єврейських художників України в контексті розвитку єврейського національного мистецтва та європейських модерністських пошуків. Штетл показується як культурний і візуальний символ східноєвропейського єврейства зі своїм характерним виглядом, архітектурою й традиційним мистецтвом. Демонструється еволюція вирішення образів штетла від жанрово-побутових мистецьких традицій до авангардних експериментів. На підставі аналізу теми штетла в творчості польських художників, представників вітебської школи І. Пена, школи «Бецалєль» та об'єднання «Махмадім», а також безпосередньо єврейських об'єднань і груп в Україні («Культур-Ліга», «Товариство незалежних художників» і послідовників школи М. Бойчука) виявляється типологія - образів штетла, сюжетні й пластичні «кордони єврейської ідентичності» - від впізнаваних елементів антуражу і світу штетла до абстрактних асоціативних образів, від станкових форм до книжкової графіки і сценографії. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Харківська державна академія дизайну і мистецтв |
uk_UA |
dc.subject |
образи штетла |
uk_UA |
dc.subject |
штетл |
uk_UA |
dc.subject |
українське мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
європейські художні пошуки |
uk_UA |
dc.title |
ОБРАЗИ ШТЕТЛА В УКРАЇНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ СТ. У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The Images of Shtetl in Ukrainian Art of the First Third of XX c. in the Context of European Art Searches |
uk_UA |
dc.type |
Other |
uk_UA |