Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ОБРАЗИ ШТЕТЛА В УКРАЇНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ СТ. У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author КОТЛЯР, ОЛЕНА РОМАНІВНА
dc.date.accessioned 2021-04-06T15:46:16Z
dc.date.available 2021-04-06T15:46:16Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Котляр О. Р. Образи штетла в українському мистецтві першої третини XX ст. у контексті європейських художніх пошуків : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.05 "Образотворче мистецтво" / Олена Романівна Котляр ; Харк. держ. акад. дизайну і мистецтв. Х., 2011. 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2704
dc.description The dissertation topic is shtetl as the main subject of creativity of the Jewish artists of Ukraine in the context of Jewish national art and European modernistic searches. Shtetl is regarded as a cultural and visual symbol of the East European Jewry with its characteristic image, architecture and traditional art. The evolution of the shtetl image solutions from the slice-of-life approach to avantgarde experiments is demonstrated. Basing on the analysis of the subject of shtetl in the works of Polish artists, the representatives of Y.Pen’s Vitebsk art school, the «Bezalel» school and the «Mahmadim» association, as well as the Jewish organizations and groups in Ukraine, such as the «Kultur-Lige», «The Society of Independent Artists», the boitchukists, the author reveals the typology of shtetl images, the plot and plastic «border of identity» in the Jewish theme from the recognizable elements of the shtetl world and entourage, to abstract associative images, from the easel forms to book graphics and scenic design. uk_UA
dc.description.abstract У дисертації досліджується тема штетла як головний об'єкт творчості єврейських художників України в контексті розвитку єврейського національного мистецтва та європейських модерністських пошуків. Штетл показується як культурний і візуальний символ східноєвропейського єврейства зі своїм характерним виглядом, архітектурою й традиційним мистецтвом. Демонструється еволюція вирішення образів штетла від жанрово-побутових мистецьких традицій до авангардних експериментів. На підставі аналізу теми штетла в творчості польських художників, представників вітебської школи І. Пена, школи «Бецалєль» та об'єднання «Махмадім», а також безпосередньо єврейських об'єднань і груп в Україні («Культур-Ліга», «Товариство незалежних художників» і послідовників школи М. Бойчука) виявляється типологія - образів штетла, сюжетні й пластичні «кордони єврейської ідентичності» - від впізнаваних елементів антуражу і світу штетла до абстрактних асоціативних образів, від станкових форм до книжкової графіки і сценографії. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Харківська державна академія дизайну і мистецтв uk_UA
dc.subject образи штетла uk_UA
dc.subject штетл uk_UA
dc.subject українське мистецтво uk_UA
dc.subject європейські художні пошуки uk_UA
dc.title ОБРАЗИ ШТЕТЛА В УКРАЇНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ СТ. У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ uk_UA
dc.title.alternative The Images of Shtetl in Ukrainian Art of the First Third of XX c. in the Context of European Art Searches uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу