Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Використання засобів хореографічного мистецтва в екологічній освіті дітей дошкільного віку

Show simple item record

dc.contributor.author Драч, Т. Л.
dc.contributor.author Гавеля, О. М.
dc.date.accessioned 2021-04-14T12:36:05Z
dc.date.available 2021-04-14T12:36:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Драч Т. Л., Гавеля О. М. Використання засобів хореографічного мистецтва в екологічній освіті дітей дошкільного віку / Т. Л. Драч, О. М. Гавеля // Молодий вчений : наук. журн. - Херсон : Гельветика, 2020. - № 6 (82). - С. 79-82 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2742
dc.description The article is devoted to the studing of the potential of choreographic art in the context of the formation of ecological consciousness of the younger generation of Ukrainians. The authors make a philosophical and art analysis of choreography as a means of instilling in preschool children the skills of observation and caring about environment. The aim of the article is to study the possibility of including elements of environmental knowledge in the system of choreographic classes with preschoolers. The urgency of this issue is due necessity to study the features of staged choreographic work, which are served for formation the ecological consciousness of preschool children. Due to the research we determine the importance of choreographical art in the formation of ecological conciousness of these children. Due to the studing of the educational potential of modern dance and the introduction of new teaching methods in choreography classes, the authors of the article developed a unique method of forming the ecological consciousness of preschool children. Due to the research, we were able to form a programme of teaching choreography aimed at developing children's environmental awareness and understanding the needs of the nature. In addition, we investigated the impact of choreography on personality development. Our research on the base of the dance studio "Chocolate" allowed us to determine the features of choreographic art, which is aimed not only at developing the physical qualities of individuals, but also the establishment of socially useful skills. The aim of this article is to research the opportunity of ecological education of the preschool age children by the way of dancing art. Research methodology. We used questionnaires, pedagogical experiment and studding of the previously published sources on this issue. Results. Due to making the research, we made a result, that by the way of paying attention of the children to the wildlife and the environment, we direct them to take care about environment, because children of preschool age more affectively understand the language of gesture and movement then the scientific terms and foreign words. Novelty. Due to the making this research we realized the idea of ecological education by the way of dancing art. This research is new and solve the problem of the environmental issues of humanity and improving the methodology of education of dancing art. The practical significance. Based on the Chocolate Dance Studio, a pedagogical experiment was conducted among preschool children. It helped us to address the possibility of combining choreography lesson with environmental education. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена вивченню потенціалу хореографічного мистецтва в контексті формування екологічної свідомості підростаючого покоління українців. Авторами здійснюється філософсько-мистецтвознавчий аналіз хореографії як засобу прищеплення дітям дошкільного віку навичок спостережливості і турботи за оточуючим середовищем. Метою статті є дослідження можливості включення елементів екологічних знань в систему хореографічних занять з дошкільнятами. Актуальність означеної проблематики обумовлена потребою дослідження особливостей постановочної хореографічної роботи, спрямованої на формування екологічної свідомості дітей дошкільного віку. Завдяки вивченню навчально-виховного потенціалу танцю-модерн та упровадженню нових методів викладання на заняттях з хореографії, авторами статті розроблена унікальна методика формуванні екологічної свідомості дітей дошкільного віку. Завдяки проведеному дослідженню ми зуміли сформувати програму викладання хореографії спрямованої на розвиток екологічної свідомості дітей та осмислення потреб оточуючого середовища. Окрім того ми дослідили вплив хореографії на розвиток особистості. Проведені нами дослідження на базі танцювальної студії «Шоколад» дозволили визначити особливості занять хореографічним мистецтвом, яке спрямоване не тільки на розвиток фізичних якостей особистостей, але й закладання суспільно корисних навичок. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject хореографічне мистецтво uk_UA
dc.subject екологічна освіта uk_UA
dc.subject діти шкільного віку uk_UA
dc.title Використання засобів хореографічного мистецтва в екологічній освіті дітей дошкільного віку uk_UA
dc.title.alternative THE USE OF CHOREOGRAPHIC ART IN ECOLOGICAL EDUCATION OF PRESCHOOL CHILDREN uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account