Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у виявленні характерної специфіки придворної культури Візантії та її співвіднесення
з придворною культурою Англії в першій половині XVII століття. Методологія дослідження передбачає
єдність таких методологічних підходів як системно-історичний і метод аналізу. Системно-історичний і
аналітичний методи дозволяють виявити придворні культурні традиції Візантії в контексті політичній і
духовній сфери. Наукова новизна лежить в зіставленні візантійської придворної культури з придворною
культурою Англії першої половини XVII століття. Висновки. Візантійська культура представляла сплав
давньогрецьких (елліністичних), римських і самобутніх візантійське-православних традицій. Двоїстість
культурно-духовної сфери Візантійської імперії виражалася в єдності протилежностей і тісній взаємодії
матеріального і духовного. У Візантії православ'я було цементуючим фундаментом. Придворна культура
Візантії — високо централізована ієрархічна система. Візантійську традицію хвалебних од і музично-
театралізованих вистав, приурочених до свят Різдва Христового та Водохреща Господнього, можна
співвіднести традиції придворної культури Англії першої половини XVII століття, де прославлення монарха і
придворні розваги Масок, як духовно-політичної одиниці, становили фундаментальну основу придворної
культури Англії
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to identify the characteristic specifics of the court culture of Byzantium and its
correlation with the court culture of England in the first half of the XVII century. The research methodology assumes
the unity of such methodological approaches as the system-historical and the analytical method. Systemic-historical and
analytical methods make it possible to identify the court‘s cultural traditions of Byzantium in the context of the political
and spiritual sphere. The scientific novelty lies in the comparison of the Byzantine court culture with the court culture
of England in the first half of the XVIIth century. Conclusions. Byzantine culture was a fusion of ancient Greek
(Hellenistic), Roman, and distinctive Byzantine-Orthodox traditions. The duality of the cultural and spiritual sphere of
the Byzantine Empire was expressed in the unity of opposites and the close interaction of the material and spiritual. In
Byzantium, Orthodoxy was the cementing foundation. The court culture of Byzantium is a highly centralized
hierarchical system. The Byzantine tradition of laudatory odes and musical and theatrical performances timed to
coincide with the holidays of the Nativity of Christ and the Epiphany of Christ, can be correlated with the traditions of
the court culture of England in the first half of the XVIIth century, where the glorification of the monarch and court
entertainments of the Masque, as a spiritual and political unit, formed the fundamental basis of court culture in England