Короткий опис(реферат):
Метою статті є висвітлення основ функціонування тамбурмажорів військових оркестрів Канади і
Сполучених Штатів Америки та їх порівняння з відповідними засадами в Збройних силах України, а також
визначення позитивного досвіду вказаних зарубіжних держав задля вдосконалення української музичної
практики. Методологія дослідження передбачає використання системного та компаративного методів. Таке
поєднання методів дозволяє розглянути основи діяльності тамбурмажорів у військових оркестрах України та
окремих зарубіжних держав з метою отримання цілісного бачення їхньої роботи, а також виявлення спільних і
відмінних рис у функціонуванні українських та зарубіжних тамбурмажорів. Наукова новизна полягає в тому,
що вперше проведено порівняльне конструктивне дослідження роботи тамбурмажора у військових оркестрах
України, Сполучених Штатів Америки та Канади; виокремлено провідні аспекти для впровадження їх у
діяльність українських військових оркестрів. Висновки. Діяльність тамбурмажора у військових оркестрах
Сполучених Штатів Америки, Канади та України має ряд спільних та відмінних рис. Видається доцільним
запропонувати затвердження методичних рекомендацій щодо керування військовим оркестром за допомогою
тамбурштока на рівні керівництва Збройних сил України, визначити особливості конструкції тамбурштоків для
різних підрозділів Збройних сил України, а також удосконалити прийоми керування оркестром на місці за
допомогою тамбурштока відповідно до стандартів НАТО. Такі заходи, на наш погляд, сприятимуть оптимізації
системи підготовки військових диригентів та діяльності військово-оркестрової служби Збройних сил України
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to highlight the basics of the work of the drum majors in the military orchestra of
Canada and the United States of America and compare them with the relevant principles in the Armed Forces of
Ukraine, as well as to determine the positive experience of these foreign countries to improve Ukrainian music practice.
The research methodology involves the use of systematic and comparative methods. This combination of methods
allows us to consider the basics of the drum majors in the military orchestras of Ukraine and individual foreign
countries in order to obtain a holistic vision of their work, as well as identify commonalities and differences in the
functioning of Ukrainian and foreign drum majors. The scientific novelty is that for the first time a comparative
constructive study of the work of the drum majors in the military orchestras of Ukraine, the United States of America,
and Canada; the leading aspects for their introduction into the activity of Ukrainian military orchestras are singled out.
Conclusions. The activity of the drum major in the military orchestras of the United States of America, Canada, and
Ukraine has a number of common and distinctive features. It seems appropriate to propose approval of methodological
recommendations on the management of military orchestras with drum major maces at the level of the leadership of the
Armed Forces of Ukraine, to determine the design of drum major maces for different units of the Armed Forces of
Ukraine and to improve the methods of controlling the orchestra on the spot. Such measures, in our opinion, will help to
optimize the system of training of the military conductors and activities of the military orchestra service of the Armed
Forces of Ukraine