Короткий опис(реферат):
Мета роботи – розглянути концептуальні засади етнодизайну та його специфіку на сучасному етапі культурно-мистецького розвитку України. Дослідження пов’язане з аналізом етнодизайнерських підходів до художньопроектної діяльності. Методологія дослідження ґрунтується на соціокультурному та історико-мистецтвознавчому
методах, які дозволяють розкрити вплив етномистецьких традицій на формоутворення в різновидах дизайну, виявити соціокультурні чинники етнодизайну й характерні особливості культури Західного та Східного регіонів України. Наукова новизна роботи полягає у формуванні авторської концепції українського етнодизайну. Осучаснення традиційних художніх форм сприятиме розвитку національного стилю та утвердженню національного іміджу Української держави. Висновки. У статті розкрито важливу роль етнодизайну в дизайн-процесах України кінця ХХ – початку ХХІ ст. На основі проведеної аналітичної роботи визначено головні положення подальшого розвитку етнодизайну: формоутворення як зв’язок утилітарного й естетичного в дизайн-об’єкті, стильове вирішення як прояв певних ідеологічних настанов, використання українських етномотивів як творча інтерпретація творів архітектури, образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to consider the conceptual foundations of ethnodizaina and its specificity at the
present stage of the cultural and artistic development of Ukraine. The research is related to the analysis of ethnodesigner approaches to artistic and design activities. The methodology of the research is based on socio-cultural and
historical-artistic methods, which allow to reveal the influence of ethno-artistic traditions on shaping in different types of
design, to reveal socio-cultural factors of ethnodizaine and characteristic features of the culture of the Western and Eastern regions of Ukraine. The scientific novelty of the work is the formation of the author's conception of Ukrainian ethnodizaina. The modernization of traditional artistic forms will contribute to the development of the national style and the
strengthening of the national image of the Ukrainian state. Conclusions. The article reveals the important role of ethnodizain in the design processes of Ukraine at the end of the XX - the beginning of the XXI century. On the basis of the
conducted analytical work, the main provisions of the further development of ethnodizaine are defined: formation as a
link between utilitarian and aesthetic in a design facility, a stylistic solution as a manifestation of certain ideological
guides, the use of Ukrainian ethnonyms as a creative interpretation of works of architecture, fine arts and applied art.