dc.contributor.author |
Волкомор, Віталій Вікторович |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-19T12:10:33Z |
|
dc.date.available |
2021-04-19T12:10:33Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Волкомор В. В. Музична інтерпретація в контексті мистецтва звукозапису // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. №4. С. 155- 159. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2815 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify and characterize the peculiarities of interpretation as a unique
phenomenon of musical art in the context of the specifics of sound recording. Methodology. The method of culturalhistorical
analysis was applied, which contributed to the consideration of the process of development and
transformation of interpretation in musical art, and also helped to trace the specifics of the evolution of the art of sound
recording; the comparative method, thanks to which the features of the interpretation of a piece of music by the
performer, sound engineer and listener are revealed; philosophical, cultural and art history methods of analysis, which
contributed to the identification of cause-and-effect relationships and regularities in the functioning of the peculiarities
of musical interpretation in the art of sound recording, its consideration, and understanding in the unity of all elements,
the reproduction of the context of the socio-cultural space in which this phenomenon developed. Scientific novelty. The
musical interpretation is investigated in the context of the specifics of the art of sound recording; the influence of
postmodern tendencies on the formation of a new paradigm of interpretation of recorded musical work is revealed; the
problem of interpretation in the art of sound recording is characterized at the level of performing an interpretation of a
musical work, its fixation as an important semantic process that generates new cultural meanings and sound engineering
activities. Conclusions. The study revealed that in the context of the art of sound recording, musical interpretation
manifests itself on several levels, since in a recorded musical work, as a material object that is accessible to the senses
"in infinite variability of reading" (according to J. Derrida), through the prism of the personality of the author of the
musical work, the performer and sound engineer embody ideas about reality, and artistic information encoded and
decoded by them takes on its final form only in the mind of the listener |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – виявити та охарактеризувати особливості інтерпретації як унікального явища музичного
мистецтва в контексті специфіки звукозапису. Методи дослідження. Застосовано метод культурно-історичного
аналізу, що посприяв розгляду процесу розвитку і трансформацій інтерпретації в музичному мистецтві, а також
простеженню специфіки еволюції мистецтва звукозапису; компаративний метод, завдяки якому виявлено
особливості інтерпретації музичного твору виконавцем, звукорежисером та слухачем; філософсько-
культурологічний та мистецтвознавчий методи аналізу, що посприяли виявленню причинно-наслідкових
зв‘язків та закономірностей функціонування особливостей музичної інтерпретації в мистецтві звукозапису,
розгляду та осмисленню її в єдності усіх елементів, відтворенню контексту соціокультурного простору в якому
розвивалося дане явище. Наукова новизна. Досліджено музичну інтерпретацію в контексті специфіки
мистецтва звукозапису; виявлено вплив постмодерністичних тенденцій на формування нової парадигми
інтерпретації записаного музичного твору; охарактеризовано проблематику інтерпретації в мистецтві
звукозапису на рівні виконавської інтерпретації музичного твору, його фіксації як важливого
сенсоутворюючого процесу, що породжує нові культурні значення та звукорежисерської діяльності. Висновки.
Дослідження виявило, що в контексті мистецтва звукозапису музична інтерпретація проявляється на кількох
рівнях, оскільки в записаному музичному творі, як матеріальному об'єкті, що доступний сприйняттю органами
чуття «в нескінченній варіативності прочитання» (за Ж.-Ж. Деррідом), крізь призму творчої особистості автора
музичного твору, виконавця та звукорежисера втілюються уявлення про дійсність, а художня інформація,
закодована та декодована ними набуває остаточної форми лише в свідомості слухача |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
музика |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво звукозапису |
uk_UA |
dc.subject |
інтерпретація |
uk_UA |
dc.subject |
виконавці |
uk_UA |
dc.subject |
слухачи |
uk_UA |
dc.subject |
звукорежисери |
uk_UA |
dc.subject |
художній образ |
uk_UA |
dc.title |
МУЗИЧНА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ В КОНТЕКСТІ МИСТЕЦТВА ЗВУКОЗАПИСУ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Musical interpretation in the context of the art of recording |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |