dc.contributor.author |
Данченко, Наталія Григорівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-02T15:19:44Z |
|
dc.date.available |
2021-05-02T15:19:44Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Данченко Н. Г. Електронна п‘єса Лучано Беріо "Visage": між традицією і експериментом // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 4. С. 135-139 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2893 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to trace the interaction of innovative sound material and the embodiment of
traditional principles of a musical organization in L. Berio's electronic play «Visage». The methodology of the study is
based on the structural-functional methods, that allow identifying the components of the musical fabric, which serve as
material for development. The scientific novelty lies in the fact that for the first time in Ukrainian musicology the
patterns of creation and deployment of electronic sound complexes in L. Berio's play «Visage» were revealed, the
method of analyzing electronic compositions without the author's score was improved. Conclusions. Analysis of
L. Berio's electronic piece «Visage» demonstrates an organic combination of experimental searches and traditions
renewed in accordance with specific sound material. Innovative trends prevail in the selection of sound elements. The
sound space «Visage» is realized by means of electronic synthesis and taped voice. The vocal and electronic layers are
not opposed to each other, but, on the contrary, coexist in unity. Using acoustic objects of different types, selected at the
pre-compositional stage, L. Berio builds a thematic profile of the piece – from noises to the deployment of wide bands
of electronic continua. The connections between the elements are provided not by the sound pitch identity, but due to
sound, in particular phonetic, similarity. The connection with the art of previous eras is manifested in the desire to
reveal deep philosophical ideas, which are carried out through the deployment of thematic fields, localized in certain
compositional sections. The dramatic profile of the work, realized by electronic means, directs the vector of the
perception to reveal the author's intention |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті – простежити взаємодію новаторського звукового матеріалу і відтворення традиційних
принципів музичної організації в електронній п‘єсі Л. Беріо «Visage». Методологічною основою роботи є
структурно-функціональний підхід, що дозволяє виявити компоненти музичної тканини, які слугують
матеріалом для розвитку. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві
висвітлено закономірності утворення і розгортання електронних звукових комплексів у п‘єсі Л. Беріо «Visage»,
удосконалено методику аналізу електронних композицій без авторської партитури. Висновки. Аналіз
електронної п‘єси Л. Беріо «Visage» демонструє органічне поєднання експериментальних пошуків та оновлених
відповідно до специфічного звукового матеріалу традицій. Новаторські тенденції переважають в області
відбору звукових елементів. Концепцію «Visage» реалізовано засобами електронного синтезу і зафіксованого на
плівці голосу. Вокальний та електронний пласти не протиставлені один одному, а навпаки, співіснують у
єдності. За допомогою використання акустичних об‘єктів різних типів, що вибрані на докомпозиційному етапі,
Л. Беріо вибудовує тематичний профіль твору – від окремих приголосних і шумів до розгортання широких смуг
електронних континуумів. Зв‘язки між елементами забезпечується не висотною тотожністю, а завдяки звуковій,
зокрема фонетичній, схожості. Зв‘язок з мистецтвом попередніх епох виявляється у прагненні до розкриття
глибоких філософських ідей, яке відбувається через розгортання образно-тематичних сфер, локалізованих у
певних композиційних секціях. Реалізований електронними засобами драматургічний профіль твору спрямовує
вектор сприйняття на розкриття авторського задуму |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
електронний твір Л. Беріо "Visage" |
uk_UA |
dc.subject |
акусматична музика |
uk_UA |
dc.subject |
музикознавчий аналіз |
uk_UA |
dc.subject |
експеримент |
uk_UA |
dc.subject |
традиція |
uk_UA |
dc.subject |
Беріо Лучано |
|
dc.title |
ЕЛЕКТРОННА П’ЄСА ЛУЧАНО БЕРІО «VISAGE»: МІЖ ТРАДИЦІЄЮ І ЕКСПЕРИМЕНТОМ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Electronic composition of Luciano Berio «Visage»: between tradition and experiment |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |