Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ТИПОЛОГІЯ ПЕРЕХОДУ ВІД МОНОДІЇ ДО БАГАТОГОЛОССЯ НА ПРИКЛАДІ МУЗИЧНИХ КУЛЬТУР АРАБО-ПЕРСЬКИХ ТРАДИЦІЙ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мамбетова, Гульшен Рустемівна
dc.date.accessioned 2021-05-21T09:10:08Z
dc.date.available 2021-05-21T09:10:08Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Мамбетова Г. Р. Типологія переходу від монодії до багатоголосся на прикладі музичних культур арабо-перських традицій : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Гульшен Рустемівна Мамбетова ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. К., 2011. 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2976
dc.description The dissertation focuses on the study of monody to polyphony transition typology in terms of musical cultures in the Arab-Persian tradition. To this end, the dissertation offers a comparative analysis of samples of musical cultures in the European and Arab-Persian traditions as regards their typological and distinctive features in the monody to polyphony transition, a description of specific features of monody maqam thought in a number of cultures in the Arab-Persian tradition and a characterization of the style-forming features of Crimean Tatar music that are at the root of the specific nature of polyphony in Crimean Tatar composers’ professional music. The dissertation considers the immediate presence of monody traditions in the European and Arab-Persian cultures, historical irreversibility of polyphonic forms based on them, the counterpoint system of vertical harmonizing of melodic voice materials, the priority of the polyphonic factor in the formation of polyphonic texture as typological universals of the monody to polyphony transition. uk_UA
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене визначенню типології переходу від монодії до багатоголосся на прикладі ряду музичних культур арабо-перських традиції. З цією метою в дисертації проведений вибірковий порівняльний аналіз музичних культур європейських та арабо-перських традицій в аспекті розгляду типологічних та відмінних рис при переході від монодії до багатоголосся, визначені специфічні риси монодичного макамного мислення в ряді культур арабо-перських традицій та охарактеризовані стилеутворюючі риси кримськотатарської музики, які визначили особливості багатоголосся у професійній музиці кримськотатарських композиторів. До типологічних універсалій переходу від монодії до багатоголосся у дисертації віднесені безпосередня наявність монодичних традицій в європейських та арабо-пе6рських культурах, історична незворотність утворення на їх основі багатоголосних форм, контрапунктична система узгодження матеріалів голосів по вертикалі, пріоритетність поліфонічного фактору у формуванні багатоголосної фактури. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського uk_UA
dc.subject монодія uk_UA
dc.subject багатоголосся uk_UA
dc.subject музичніа культура uk_UA
dc.subject арабо-перські традиції uk_UA
dc.subject культури арабо-перських традицій uk_UA
dc.subject європейські традиції uk_UA
dc.subject монодичне макамне мислення uk_UA
dc.subject кримськотатарська музика uk_UA
dc.subject професійніа музика кримськотатарських композиторів uk_UA
dc.subject кримськотатарські композитори uk_UA
dc.subject одноголосся uk_UA
dc.subject макам uk_UA
dc.title ТИПОЛОГІЯ ПЕРЕХОДУ ВІД МОНОДІЇ ДО БАГАТОГОЛОССЯ НА ПРИКЛАДІ МУЗИЧНИХ КУЛЬТУР АРАБО-ПЕРСЬКИХ ТРАДИЦІЙ uk_UA
dc.title.alternative Monody to polyphony transition typology in terms of musical cultures in the Arab-Persian tradition uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу