Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ЯВИЩА КОНЦЕПТУ І КОНЦЕПТОСФЕРИ В МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ: ДО ПРОБЛЕМИ ВІЧНОГО ОБРАЗУ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марік, Валерія Борисівна
dc.date.accessioned 2021-05-24T09:20:51Z
dc.date.available 2021-05-24T09:20:51Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Марік В. Б. Явища концепту і концептосфери в музичному мистецтві: до проблеми вічного образу : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Валерія Борисівна Марік ; Одес. держ. муз. акад. ім. А. В. Нежданової. О., 2008. 16 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2978
dc.description Dissertation is devoted to research of the phenomenon «eternal character», «concept» and «conceptual sphere» from musicology position. Community of categories values of eternal character and concept is revealed, that allows exploring eternal character as concept. The analysis of numerous interpretations (verbal, musical) of Hamlet eternal character allows defining Hamlet as the variety of concept. Comparable analysis of artistic embodiments of Нamlet cultural concept in literature and music allows to trace two historical stages of display of cultural concept in the art as localization, fixing in verbal emblems and further lost focus by music. The sound polisemanticy is contrasted to the word as limited enough, mattering «fixed» dictionary. At the same time, different principles of music and literature conceptualize demonstrate advantages of music as allowing more quickly to grasp, guess sense, as musical lexeme always contextually, by volume, by what word or combination of words, consequently, can be attributed to the certain intonation-genre-stylistic sphere. There is the integral system picture of the phenomenon of musical concept that is understood, foremost, as instrument of analysis of sense and as bringing of certain subject sense in a sound structure; thus this structure shows the possibilities as an unverbal language. Musical conceptual sphere in analytical sections is determined, from one side, as discovered in works of composers in a period from XIX to XX centuries at genre-stylistic level the conceptual unity of musical Hamlet, from other side, as individual composer's poetics of Sergey Slonimsky, the center of its there is Hamlet-concept. The special attention in work is spared of conceptualize receptions to the used by S. Slonymsky. uk_UA
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню з музикознавчої позиції феноменів вічного образу, концепту і концептосфери. Виявляється спільність категоріальних значень вічного образу і концепту, що дозволяє досліджувати вічний образ як концепт. Аналіз численних інтерпретацій (словесних, музичних) образу Гамлета санкціонує визначення Гамлета як різновиду концепту. Порівняльний аналіз художніх втілень культурного концепту Гамлет в літературі і музиці дозволяє прослідкувати два історичні етапи прояву культурного концепту в мистецтві як локалізацію, фіксацію в словесних емблемах і подальше розфокусування за допомогою музики. Багатозначність звуку протиставляється обмеженості слова, що має словарне «фіксоване» значення. Разом з тим, різні принципи концептуалізації музики і літератури демонструють переваги музики, що надає можливість більш швидкого збагнення смислу, оскільки музична лексема завжди більш контекстуальна, об'ємна, чим слово або словосполучення, отже, може бути віднесена до певної жанрово-стилістичної сфери. Складається цілісне системне уявлення про феномен музичного концепту, що розуміється, перш за все, як інструмент аналізу смислу і як внесення певного предметного смислу в звукову структуру; при цьому дана структура проявляє свої можливості як невербальна мова. Музична концептосфера в аналітичних розділах розглядається, з одного боку, як виявлена в творах композиторів в період з XIX по XX століття на жанрово-стилістичному рівні концептуальна єдність музичного образу Гамлета, з іншого боку, як індивідуальна композиторська поетика Сергія Слонимського, центром якої є Гамлет-концепт. Спеціальна увага в роботі приділена використовуваним С. Слонимським прийомам концептуалізації. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Одеська державна музична академія ім. А. В. Нежданової uk_UA
dc.subject концепт uk_UA
dc.subject концептосфера uk_UA
dc.subject музичне мистецтво uk_UA
dc.subject вічний образ uk_UA
dc.subject образ Гамлета uk_UA
dc.subject музичний концепт uk_UA
dc.subject музична концептосфера uk_UA
dc.subject культурний концепт uk_UA
dc.subject літературний концепт uk_UA
dc.subject концепт Гамлет uk_UA
dc.subject фрейм uk_UA
dc.subject трагедійність uk_UA
dc.title ЯВИЩА КОНЦЕПТУ І КОНЦЕПТОСФЕРИ В МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ: ДО ПРОБЛЕМИ ВІЧНОГО ОБРАЗУ uk_UA
dc.title.alternative Phenomenon of concept and conceptual sphere in the musical art: to the problem of eternal character uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу