Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Марік, Валерія Борисівна | |
dc.date.accessioned | 2021-05-24T09:20:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-24T09:20:51Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Марік В. Б. Явища концепту і концептосфери в музичному мистецтві: до проблеми вічного образу : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Валерія Борисівна Марік ; Одес. держ. муз. акад. ім. А. В. Нежданової. О., 2008. 16 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2978 | |
dc.description | Dissertation is devoted to research of the phenomenon «eternal character», «concept» and «conceptual sphere» from musicology position. Community of categories values of eternal character and concept is revealed, that allows exploring eternal character as concept. The analysis of numerous interpretations (verbal, musical) of Hamlet eternal character allows defining Hamlet as the variety of concept. Comparable analysis of artistic embodiments of Нamlet cultural concept in literature and music allows to trace two historical stages of display of cultural concept in the art as localization, fixing in verbal emblems and further lost focus by music. The sound polisemanticy is contrasted to the word as limited enough, mattering «fixed» dictionary. At the same time, different principles of music and literature conceptualize demonstrate advantages of music as allowing more quickly to grasp, guess sense, as musical lexeme always contextually, by volume, by what word or combination of words, consequently, can be attributed to the certain intonation-genre-stylistic sphere. There is the integral system picture of the phenomenon of musical concept that is understood, foremost, as instrument of analysis of sense and as bringing of certain subject sense in a sound structure; thus this structure shows the possibilities as an unverbal language. Musical conceptual sphere in analytical sections is determined, from one side, as discovered in works of composers in a period from XIX to XX centuries at genre-stylistic level the conceptual unity of musical Hamlet, from other side, as individual composer's poetics of Sergey Slonimsky, the center of its there is Hamlet-concept. The special attention in work is spared of conceptualize receptions to the used by S. Slonymsky. | uk_UA |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена дослідженню з музикознавчої позиції феноменів вічного образу, концепту і концептосфери. Виявляється спільність категоріальних значень вічного образу і концепту, що дозволяє досліджувати вічний образ як концепт. Аналіз численних інтерпретацій (словесних, музичних) образу Гамлета санкціонує визначення Гамлета як різновиду концепту. Порівняльний аналіз художніх втілень культурного концепту Гамлет в літературі і музиці дозволяє прослідкувати два історичні етапи прояву культурного концепту в мистецтві як локалізацію, фіксацію в словесних емблемах і подальше розфокусування за допомогою музики. Багатозначність звуку протиставляється обмеженості слова, що має словарне «фіксоване» значення. Разом з тим, різні принципи концептуалізації музики і літератури демонструють переваги музики, що надає можливість більш швидкого збагнення смислу, оскільки музична лексема завжди більш контекстуальна, об'ємна, чим слово або словосполучення, отже, може бути віднесена до певної жанрово-стилістичної сфери. Складається цілісне системне уявлення про феномен музичного концепту, що розуміється, перш за все, як інструмент аналізу смислу і як внесення певного предметного смислу в звукову структуру; при цьому дана структура проявляє свої можливості як невербальна мова. Музична концептосфера в аналітичних розділах розглядається, з одного боку, як виявлена в творах композиторів в період з XIX по XX століття на жанрово-стилістичному рівні концептуальна єдність музичного образу Гамлета, з іншого боку, як індивідуальна композиторська поетика Сергія Слонимського, центром якої є Гамлет-концепт. Спеціальна увага в роботі приділена використовуваним С. Слонимським прийомам концептуалізації. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Одеська державна музична академія ім. А. В. Нежданової | uk_UA |
dc.subject | концепт | uk_UA |
dc.subject | концептосфера | uk_UA |
dc.subject | музичне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | вічний образ | uk_UA |
dc.subject | образ Гамлета | uk_UA |
dc.subject | музичний концепт | uk_UA |
dc.subject | музична концептосфера | uk_UA |
dc.subject | культурний концепт | uk_UA |
dc.subject | літературний концепт | uk_UA |
dc.subject | концепт Гамлет | uk_UA |
dc.subject | фрейм | uk_UA |
dc.subject | трагедійність | uk_UA |
dc.title | ЯВИЩА КОНЦЕПТУ І КОНЦЕПТОСФЕРИ В МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ: ДО ПРОБЛЕМИ ВІЧНОГО ОБРАЗУ | uk_UA |
dc.title.alternative | Phenomenon of concept and conceptual sphere in the musical art: to the problem of eternal character | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |