Короткий опис(реферат):
У дисертації здійснено комплексне культурологічне дослідження процесів візуалізації в культурі незалежної України. Проаналізовано особливості візуалізації, визначено трансформацію дослідницької програми, що пов’язана з утвердженням «візуального повороту», в межах якої реалізується розкриття ознак сучасної культури. З позицій культурологічного підходу обґрунтовано методологічні засади, доведено необхідність інтеграції концептуальних ідей з метою виявлення специфіки візуалізації в культурі, детермінованості процесів сенсотворення в кнаціонально-культурному контексті. З’ясовано, що здобуття Україною державної незалежності потребувало відповідного образного моделювання, створення образно-символічного ряду, в якому відображаються смисли національної ідентичності. Візуалізацію розглянуто як модус реконструкції змістів культури минулого в аспекті значимості для сучасної України. Визначено стратегічне значення візуалізації «деструктивного» і проблеми межі реального/віртуального.
Суть розробки, основні результати:
The thesis is concerned withmulti-method culturological research of visualization processes in the independent Ukraine. Visualization features are analyzed; the transformation of the research program is determined that isassociated with the establishment of “visual turn” within which the interpretationof the features of contemporary culture is implemented. Methodological principles are substantiated; the need to integrate the theoretical positions within the culturological analysis is identified to specify determinacy for the processes of creation of meaning in the national and cultural context. It was found that having gained its state independence, Ukraine required itsappropriate imaginative modeling, i.e. the creation of imaginative and symboliclines, which reflect the meanings of the national identity. Visualization is considered as a reconstruction mode of the contents of culture of the past in respect of the significant aspect for the modern Ukraine. The strategic value of visualization of the “destructive” and challenges of the borderline between “real” and “virtual” are outlined; the coherence of the denoted to the characteristic features of modern social and cultural circumstances is emphasized.