Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author МЕРЛЯНОВА, ОЛЬГА АНАТОЛІЇВНА
dc.date.accessioned 2021-05-27T13:59:13Z
dc.date.available 2021-05-27T13:59:13Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Мерлянова О. А. Жіночі танці в українській народній хореографії : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Ольга Анатоліївна Мерлянова ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. К., 2009. 19 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2994
dc.description The dissertation is the first research in Ukrainian art culture of women dances in the context of development of folk and stage choreography. Historical cultural and artistic analysis has been done in this work. This analysis has such directions: Ukrainian women dances in every day life in context of calendar annual and family rites (rituals) as well as dances without rituals, stage variants of Ukrainian women dances - in folk-stage choreography and in conditions of Opera and Ballet performances on national themes. It has been proved that ritual women dances in the process of аesthetisation have acquired their own artistic meaning, gave rise further development of non-ritual dances. Ukrainian folk women dance has undergone rethinking in stage interpretations both of ballet-masters of folk-stage and classical choreography of folk-stage and classical choreography, that proves legitimateness of referring to the complex of folk choreographic culture not only folk artefactes but as well as original stage forms. uk_UA
dc.description.abstract Дисертація є першим в українському мистецтвознавстві дослідженням жіночих танців у контексті розвитку народної та сценічної хореографії. У роботі проведено історико-культурний та мистецтвознавчий аналіз за такими напрямами: українські жіночі танці в побуті - у контексті календарно-річної та сімейної обрядовості, а також поза обрядами; сценічні варіанти українських жіночих танців - у народно-сценічній хореографії та в умовах оперно-балетних вистав на національні теми. Доведено, що обрядові жіночі танці в процесі естетизації набули самостійного художнього значення, дали поштовх для подальшого розвитку необрядових танців. Український народний жіночий танець зазнав активного переосмислення в сценічних інтерпретаціях як балетмейстерів народно-сценічної, так і класичної хореографії, що доводить правомірність віднесення до комплексу народної хореографічної культури не лише фольклорних артефактів, а й похідних сценічних форм. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Київський національний університет культури і мистецтв uk_UA
dc.subject жіночі танці uk_UA
dc.subject українська народна хореографія uk_UA
dc.subject народна хореографія uk_UA
dc.subject українське мистецтвознавство uk_UA
dc.subject народно-сценічна хореографія uk_UA
dc.subject хореографія uk_UA
dc.subject український народний жіночий танець uk_UA
dc.subject класична хореографя uk_UA
dc.subject народна хореографічна культура uk_UA
dc.subject українське народне хореографічне мистецтво uk_UA
dc.subject сценічний жіночий танець uk_UA
dc.subject українські жіночі танці uk_UA
dc.subject народний танець uk_UA
dc.subject танок uk_UA
dc.subject народно-сценічний танець uk_UA
dc.subject український національний балет uk_UA
dc.title ЖІНОЧІ ТАНЦІ В УКРАЇНСЬКІЙ НАРОДНІЙ ХОРЕОГРАФІЇ uk_UA
dc.title.alternative Women dances in Ukrainian folk choreography uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу