Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

МЕДІАЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА МОВНО-ЗНАКОВОЇ ЕВОЛЮЦІЇ МУЗИКИ (НА МАТЕРІАЛІ УКРАЇНСЬКИХ КАМЕРНО- ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ КОМПОЗИЦІЙ МЕЖІ ХХ – ХХІ СТОЛІТЬ)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравченко Анастасія Ігорівна
dc.date.accessioned 2020-04-21T10:20:57Z
dc.date.available 2020-04-21T10:20:57Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Кравченко А. І. Медіальна перспектива мовно-знакової еволюції музики (на матеріалі українських камерно-інструментальних композицій межі ХХ–ХХІ століть) / Анастасія Ігорівна Кравченко // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2018. - Вип. ХХХХ. - С. 145-155 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/305
dc.description The aim. The aim of the work is to justify the appropriateness of using the term "media" in relation to music and to identify ways of functioning of unrelated sign codes at the system-structural level of organizing musical information, which is based on the material of chamber music of Ukraine at the turn of the 20th and 21st centuries. Methodology. In the analysis of the polysemyotic compositional integrity of modern Ukrainian chamber pieces the musicological, structural-semantic, semiotic, intermedial, comparative-typological methods were used. Scientific novelty. For the firs time on the material of the semiosphere of Ukrainian chamber creativity, medial perspectives of the sign-language evolution of music are highlighted and general criteria for the typological classification of intermedial links in music are outlined. Conclusions. At the present stage, philosophical and cultural universalism of musical aesthetics, which is reflected in the polylogue of musical and extra-musical stylistics, becomes the decisive semiotic and conceptually meaning. This trend causes the expansion of the logical-conceptual apparatus of musicology to polymethodological vectors – the discursive synthesis of research paradigms. Proceeding from the cultural and semiotic positions, it is quite legitimate to use the term "media" in music, the cultural and iconic complex of which demonstrates the ability to interpret and translate not only a rich palette of cultural and semantic meanings, but also a wide range of cultural and symbolic codes, which confirms the presence of medial functions musical semiotics. The presented typology of intermedial links is based on the definition of explicit and implicit principles of the functioning of unrelated symbolic codes and stylistics of artistic and extra-artistic origin in the semiotic space of musical compositions. We are talking about: 1) the multisemiotic way of organizing artistic-semiotic integrity based on the principle of explicit synthesis of stylistic-technological and expressive possibilities of music and other arts as an combination of different semiotic series; 2) the monosemiotic method, based on the principle of implicit synergy of semiotic music codes and any other artistic and extra-artistic symbolic systems, presupposing the "recoding" of some semiotic codes in the language of others. Thus, the medial perspective of the linguistic and linguistic evolution of music is the path to a universal, polyfunctional semiotics, directing the structuring of musical matter in semiotically complexly organized texts with a doubled semantic potential. uk_UA
dc.description.abstract Мета. Полягає у доведенні правомірності застосування терміну "медіа" щодо музики та окресленні способів функціонування неспоріднених знакових кодів на системно-структурному рівні організації музичної інформації, що здійснюється на матеріалі камерно-інструментальної музики України перетину ХХ–ХХІ ст. Методологія. Застосовано музикознавчий, структурно-семантичний, семіотичний, інтермедіальний, компаративно- типологічний методи аналізу. Наукова новизна. Вперше на матеріалі семіосфери української камерно-інструментальної творчості висвітлені медіальні перспективи мовно-знакової еволюції музики та виявлені загальні критерії типологічної класифікації інтермедіальних зв'язків в музиці. Висновки. На сучасному етапі набуває вирішального семіотичного та концептуально-смислового значення світоглядно-культурний універсалізм музичної естетики, що знаходить своє відображення у полілозі музичної та екстрамузичної стилістики. Дана тенденція спрямовує розширення логіко-понятійного апарату музикознавства до поліметодологічних векторів як дискурсивного синтезу дослідницьких парадигм. Розмірковуючи з культурсеміотичних позицій, вбачається цілком правомірним застосування терміну "медіа" щодо музики, мовно-знаковий комплекс якої демонструє здатність до інтерпретації й трансляції не тільки багатої палітри культурно-смислових значень, але й широкого кола культурно-знакових кодів, що підтверджує наявність медіальних функцій музичної семіотики. Пропонована типологія інтермедіальних зв'язків ґрунтується на виокремленні експліцитного та імпліцитного принципів функціонування у семіотичному просторі музичних композицій неспоріднених знакових кодів і стилістики мистецького та позамистецького походження. Йдеться про: 1) мультисеміотичний спосіб вибудовування художньо-семіотичної цілісності в основу якого покладено принцип експліцитного синтезу стилістико-технологічних і виражальних можливостей музики та інших видів мистецтв як довільного поєднання різних семіотичних рядів; 2) моносеміотичний спосіб, в основі якого – принцип імпліцитної синергії семіотичних кодів музики та будь-яких інших мистецьких і позамистецьких знаково-символічних систем, що передбачає "перекодування" одних семіотичних кодів мовою інших. Таким чином, медіальна перспектива мовно-знакової еволюції музики – це шлях до універсальної, поліфункціональної семіотики, що спрямовує структурування музичної матерії у складноорганізовані з семіотичної точки зору тексти з "нарощеним" смисловим потенціалом..
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject медіальна перспектива uk_UA
dc.subject мовно-знакова еволюція музики uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject композиція uk_UA
dc.subject українські камерно-інструментальні композиції uk_UA
dc.title МЕДІАЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА МОВНО-ЗНАКОВОЇ ЕВОЛЮЦІЇ МУЗИКИ (НА МАТЕРІАЛІ УКРАЇНСЬКИХ КАМЕРНО- ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ КОМПОЗИЦІЙ МЕЖІ ХХ – ХХІ СТОЛІТЬ) uk_UA
dc.title.alternative Medial perspective of the sign-language evolution of music (based on the Ukrainian chamber compositions of the turn of the 20th – 21st centuries) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу