Короткий опис(реферат):
Мета дослідження полягає у висвітленні стану студіювання процесу розвитку емальєрного мистецтва у зарубіжній історіографії. Методологія дослідження. У відповідності до поставленої мети обрано комплекс дослідницьких методик сучасного мистецтвознавства, що базуються на методах евристичного та герменевтичного пізнання у поєднанні із використанням історико-хронологічного, проблемного методів. Використання вказаних методів дослідження сприяло отриманню власних результатів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у постановці і розробці актуальної, малодослідженої теми генези та еволюції емальєрного мистецтва. Результати студіювання можуть слугувати важливою складовою у дослідженні проблем сучасного мистецтва та розвитку мистецтвознавчої науки. Висновки. Робиться висновок про те, що в зарубіжному мистецтвознавстві активно ведеться студіювання проблем розвитку емальєрного мистецтва. Встановлено, що емальєрне мистецтво у його монументальному вимірі було започатковане на початку другої половини ХХ століття, а в Україні цей процес припадає на кінець ХХ століття. Спостерігається стале застосування у мистецтвознавчих дослідженнях техніко-технологічних методик вивчення творів мистецтва загалом та емальєрного мистецтва, зокрема. Художня емаль розглядається як синкретичний вид мистецтва у якому використовуються способи творчого вираження живопису, графіки, скульптури та інших видів через призму технічних можливостей емалі.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to clarify the state of the study of the process of development of enamel art in foreign historiography. Methodology. In accordance with the stated goal, a set of research methods of contemporary art criticism was selected, based on the methods of heuristic and hermeneutic cognition in combination with the use of historical-chronological, problematic methods. The use of these methods of research contributed to obtaining their own results. The scientific novelty of the obtained results is to formulate and develop a topical, little-researched theme of the genesis and evolution of enamel art. The results of the study can be an important component in the study of contemporary art and the development of art science. Conclusions. It is concluded that foreign art studies are actively studying the problems of the development of enamel art. It is established that enamel art in its monumental dimension was started at the beginning of the second half of the twentieth century, and in Ukraine, this process falls at the end of the twentieth century. There is a steady use in art studies of technical and technological methods of studying works of art in general and enamel art in particular. Artistic enamel is regarded as a syncretic form of art that uses the methods of creative expression of painting, graphics, sculpture, and other types through the lens of enamel technical capabilities.