Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Афоніна, Олена Сталівна | |
dc.date.accessioned | 2021-07-28T07:34:08Z | |
dc.date.available | 2021-07-28T07:34:08Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Афоніна О. С. Музична основа сучасних українських балетів // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. №3. С. 121-126. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3128 | |
dc.description | The purpose of the article is to summarize information about the ballet music of modern Ukrainian composers and its use in ballets of various theaters (National Opera of Ukraine, Kyiv Municipal Academic Opera and Ballet Theater for Children and Youth, Kyiv Modern Ballet). The methodology of the work is based on the use of general scientific research methods. Systematic analysis is applied to typology the musical basis of Ukrainian ballets; generalizations – to summarize and conceptualize ballet music in contemporary performances. The scientific novelty of the work lies in the differentiation of information about the musical basis of modern Ukrainian ballets. Conclusions. The rethought ballet classics are presented by the interpretation of the musical basis of the famous work and the content of the literary source ("The Nutcracker"). The use of instrumental music by one author, which became the basis of the ballet score ("Crossroads"). Musical pastiche presupposes the extraction of additional possibilities in instrumental music not specially created for choreography ("The Snow Queen"). | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета статті полягає в узагальненні інформації про балетну музику сучасних українських композиторів і застосування музики в балетах театрів (Національної опери України, Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва, Київ Модерн Балет). Методологія роботи ґрунтується на використанні загальнонаукових методів дослідження. Системний аналіз застосований для розробки типології музичної основи українських балетів; узагальнення — для підведення підсумків і концептуалізації балетної музики в сучасних виставах. Наукова новизна роботи полягає в тому, що диференційовано відомості про музичну основу сучасних українських балетів. Висновки. Уточнена типологія музичного ряду сучасних українських балетів. Авторська балетна музика є спеціально написаною для вистави (А. Бондаренко, Ю. Гомельська, О. Козаренко, О. Родін, Л. Самодаєва, Є. Станкович, Ю. Шевченко). Переосмислена балетна класика представлена інтерпретацією музичної основи відомого твору і змісту літературного джерела («Лускунчик»). Інструментальна музика одного автора в основі балетної партитури («Перехрестя»). Музичний пастіш у значенні винаходу додаткових можливостей інструментальної музики, яка не була призначена для хореографії («Снігова королева»). | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | музична основа балету | uk_UA |
dc.subject | авторська балетна музика | uk_UA |
dc.subject | переосмислена балетна класика | uk_UA |
dc.subject | інструментальна музика | uk_UA |
dc.subject | музичний пастіш | uk_UA |
dc.title | МУЗИЧНА ОСНОВА СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ БАЛЕТІВ | uk_UA |
dc.title.alternative | The musical basis of modern Ukrainian ballets | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |