Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

«КОНЦЕПЦІЯ ВІЛЬНОГО ЗВУКУ» РУДОЛЬФА ШТАЙНЕРА ЯК ОСНОВА ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА ГЕРТРУДИ ТРОЯНОВОЇ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лошманова Олена Володимирівна
dc.date.accessioned 2020-04-21T12:10:57Z
dc.date.available 2020-04-21T12:10:57Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Лошманова О. В. "Концепція вільного звуку" Рудольфа Штайнера як основа педагогічної теорії та виконавського мистецтва Гертруди Троянової / Олена Володимирівна Лошманова // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2018. - Вип. ХХХХ. - С. 333-340 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/312
dc.description The purpose of the article: to analyze the methodical principles of the vocal school of the Russian singer of Ukrainian origin Gertrude Troyanova through the R. Steiner's views. Methodology. The basis of the article's methodology is the integrated approach. The research is based on historical, biographical, theoretical, comparative methods. Of particular importance is the analysis of literature from various branches of vocal pedagogy, history of vocal styles and singing schools. Also used are elements of intonational, comparative, functional, stylistic methods of analysis of musical material. Scientific novelty of the work is that for the first time in Ukrainian musicology the methodical achievements of G. Troyanova through the prism of anthroposophical views and ideas of R. Steiner's sound evolution were considered. Conclusions. Cognition of the theoretical foundations of Waldorf pedagogy directs the performer's practice and methodology of the singer to the implementation of the concept of free sound R. Steiner. G. Troyanova reveals the principles of systematic use of phonetic features of singing on "long" vowel sounds. The author's technique of the singer is based on the practical embodiment of the notions of "sound-making" and "the beginning of sound", borrowed from the articles of R. Steiner, which are devoted to "sound matrimony". The key to R. Steiner's free-sound theory is the moment of the start of the sound. A particular technique for revealing the sound quality in the larynx leads to the creation and systematisation of their exercises (notes) based on fragments of the text of the arias, romances, and dramatically improves the quality of their vocal performances. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи: здійснити аналіз методичних принципів вокальної школи російської співачки українського походження Гертруди Троянової крізь призму поглядів Р. Штайнера. В основу методології статті закладено комплексний підхід. Дослідження базується на історико-біографічному, теоретичному, компаративному методах. Особливого значення набуває аналіз літератури з різних галузей вокальної педагогіки, історії вокальних стилів та вокальних шкіл. Також використовуються елементи інтонаційного, порівняльного, функціонального, стильового методів аналізу музичного матеріалу. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві розглянуто методичні здобутки Г. Троянової крізь призму антропософських поглядів та ідей звукової евритмії Р. Штайнера. Висновки. Пізнання теоретичних основ вальдорфської педагогіки спрямовує виконавську практику та методику співачки на втілення концепції вільного звуку Р. Штайнера. Г. Троянова розкриває принципи системного використання фонетичних особливостей співу на «довгих» голосних звуках. Авторська методика співачки базується на практичному втіленні понять «звуковедення» та «початок звуку», запозичених зі статей Р. Штайнера, які присвячені «звуковій евритмії». Ключовим для теорії вільного звуку Р. Штайнера є момент початку звуку. Особлива методика розкриття якостей звуку у гортані призводить до створення та систематизації власних вправ (розспівок), які базуються на фрагментах тексту арії, романсу, і значно покращують якість їхньоговокального виконання.
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject концепція вільного звуку uk_UA
dc.subject Рудольф Штайнер uk_UA
dc.subject педагогічна теорія uk_UA
dc.subject виконавське мистецтво uk_UA
dc.subject Гертруда Троянова uk_UA
dc.title «КОНЦЕПЦІЯ ВІЛЬНОГО ЗВУКУ» РУДОЛЬФА ШТАЙНЕРА ЯК ОСНОВА ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА ГЕРТРУДИ ТРОЯНОВОЇ uk_UA
dc.title.alternative Rudolf Steiner's «Concept of free sound» as the basis of Gertrude Troyanovа's pedagogical theory and her performing arts uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу