Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ТІЛЕСНА ВИРАЗНІСТЬ АКТОРА У ТЕОРЕТИЧНИХ ПОГЛЯДАХ ТА СЦЕНІЧНІЙ ПРАКТИЦІ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ ст.

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Никоненко, Руслан Миколайович
dc.date.accessioned 2021-08-04T07:11:02Z
dc.date.available 2021-08-04T07:11:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Никоненко Р. М. Тілесна виразність актора у теоретичних поглядах та сценічній практиці ХХ – початку ХХІ ст. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 3. С. 280-285. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3158
dc.description The purpose of the article is to reveal the specifics of the actor‘s bodily expressiveness in the context of the features of theoretical developments and the practical implementation in stage practice of leading theater directors of the twentieth and early twenty-first centuries. Methodology. The study is based on modern art criticism and philosophical concepts of the study of the phenomenon of physicality. Given the interdisciplinary nature of this issue, in the process of researching and analyzing the body expressiveness of the actor, the cultural-historical method is used (to define the concept of ―corporeality‖ in the context of cultural, artistic and philosophical concepts); comparative analysis method (for comparing the methods and methods of representing corporeality in theoretical works and the practical activities of leading theater directors); typological method (to identify factors of formation of actor‘s bodily expressiveness); the method of scientific observation and analysis (to determine the specifics of the bodily nature of the means of plastic expression of an actor) and other. Scientific novelty. An art history study of physicality was carried out in the context of the specifics of theatrical art; the process of transition of understanding the actor‘s physicality from abstract to dynamic in the context of transformational processes of theatrical art is considered; identified and analyzed general and distinctive value attitudes, as well as forms of representation of acting corporeality in theoretical developments and stage practice of leading directors of the twentieth – early twenty-first century. Conclusions. Analysis of the formation process at the turn of the nineteenth – twentieth centuries. and the further development of the director's theater testifies to the unique transformations of the sociocultural space at the level of bodily-mental changes reflected in the structural, kinetic, and plastic aspects of acting. In the process of complex synthesis, corporeality gradually turns from a means of actor‘s expressiveness, with the help of which a story is told in a theater space, into a source of mimetic meanings and meanings in the process of reproducing the art of reality. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити специфіку тілесної виразності актора в контексті особливостей теоретичних розробок та практичного втілення у сценічній практиці провідних театральних режисерів ХХ – початку ХХІ ст. Методологія дослідження. Дослідження ґрунтується на сучасних мистецтвознавчих та філософських концепціях вивчення феномену тілесності. Враховуючи міждисциплінарний характер даного питання, у процесі дослідження та аналізу тілесної виразності актора застосовано культурно-історичний метод (задля визначення поняття «тілесність» у контексті культурологічних, мистецтвознавчих та філософських концепцій); метод порівняльного аналізу (для співставлення методів і способів репрезентації тілесності в теоретичних працях і практичній діяльності провідних театральних режисерів); типологічний метод (для виявлення чинників формування тілесної виразності актора); метод наукового спостереження та аналізу (для визначення специфіки тілесної природи засобів пластичної виразності актора) та ін. Наукова новизна. Здійснено мистецтвознавче дослідження тілесності в контексті специфіки театрального мистецтва; розглянуто процес переходу розуміння тілесності актора від відстороненого до динамічного в контексті трансформаційних процесів театрального мистецтва; виявлено і проаналізовано спільні та відмінні ціннісні установки, а також форми репрезентації акторської тілесності в теоретичних розробках та сценічній практиці провідних режисерів ХХ – початку ХХІ ст. Висновки. Аналіз процесу формування режисерського театру на межі ХІХ–ХХ ст. та його подальшого розвитку засвідчує унікальні трансформації соціокультурного простору на рівні тілесно-ментальних змін, що відображені в структурному, кінетичному та пластичному аспектах акторської майстерності. У процесі складного синтезу тілесність поступово перетворюється з засобу акторської виразності, за допомогою якої в умовах театрального простору розповідається історія, на джерело міметичних значень та сенсів у процесі відтворення мистецтва дійсності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject тіло uk_UA
dc.subject тілесність uk_UA
dc.subject пластика uk_UA
dc.subject театральне мистецтво uk_UA
dc.subject засоби акторської виразності uk_UA
dc.subject рух uk_UA
dc.subject жест uk_UA
dc.title ТІЛЕСНА ВИРАЗНІСТЬ АКТОРА У ТЕОРЕТИЧНИХ ПОГЛЯДАХ ТА СЦЕНІЧНІЙ ПРАКТИЦІ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ ст. uk_UA
dc.title.alternative The body expressiveness of the actor in theoretical views and stage practice of the XX – beginning of the XXI century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу