Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена одному з найменш досліджених періодів у творчості Давида Бурлюка, пов’язаному з його перебуванням у Японії з 1920 по 1922 рр. В дисертації проаналізовано широке коло наукових публікацій, заповнені лакуни в перекладах низки матеріалів з японської на російську мову, що суттєво уточнюють уявлення про характер сприйняття японською аудиторією творчості «батька російського футуризму».
Аналіз матеріалів японської преси 1920-х рр., архівних даних, літературних, живописних та графічних творів Давида Бурлюка дозволив реконструювати його діяльність в Японії. Творча та культуртрегерська діяльність художника розглянута в контексті художнього процесу доби Тайсьо (1912-1926). До наукового обігу введені невідомі раніше матеріали та документи, твори та прізвища художників. У дисертації також виявлено коло творчих зв’язків Давида Бурлюка, розкрито його роль в художньому житті Японії 1920-х рр.
Суть розробки, основні результати:
Dissertation is devoted to the most unstudied David Burliuk’s period of work, connected with his stay in Japan from 1920 till 1922. In the dissertation the wide spectrums of scientific works are analyzed, the gaps in the materials translation from Japanese into Russian, that appreciably characterize the Japanese people perception of “Russian futurism father’s” works, are filled.
The analysis of Japanese press materials of 1920th, archive documents, David Burliuk literature, art and graphic works helped to reconstruct his activity in Japan. Cultural and creative activity of artist is studied in the context of Taisho period Art process (1912-1926). Before unknown materials and documents, works and names of artists are shown. In the dissertation David Burliuk’s creativeness links are shown, his role in art life of Japan in 1920th is researched.