Короткий опис(реферат):
Мета статті: проаналізувати наявність у графічному доробку буковинської художниці Наталії Ярмольчук (1965–1999) стилістичних рис, притаманних образотворчості різних країн та епох, осмислити рівень їхньої трансформації, передовсім, в акварелях та рисунках пером. Методологією дослідження є застосування мистецтвознавчого аналізу, методів систематизації, порівняння та узагальнення. Наукова новизна полягає у введенні в науковий обіг значної частини графічної спадщини Н. Ярмольчук як важливої частки буковинського образотворчого мистецтва кінця ХХ ст., розгляді художніх якостей її робіт, доповненні відомостей про культуру регіону загалом. Висновки. Аналіз акварелей, графічних мініатюр та пастелей Наталії Ярмольчук дає змогу визначити, що на її становлення як художниці значний вплив мали не тільки класичне мистецтво Європи, передовсім, кінця ХІХ– початку ХХ ст., а й живопис середньовічного Китаю та ксилографія Японії ХІХ ст. Проте, у роботах цієї авторки запозичення з мистецької спадщини різних країн та епох мало опосередкований характер і нерідко виступало у вигляді інтуїтивного застосування окремих елементів та прийомів виконання, увиразнюючи притаманне мисткині поетичне сприйняття й відтворення світу. Незалежно від того, над чим вона працювала – міськими краєвидами, натюрмортами чи малювала своєрідні «портрети речей», важливим для Н. Ярмольчук повсякчас залишалося відбиття натурних вражень, власних емоцій чи ностальгійно-елегійного настрою у камерних за вирішенням акварелях або рисунках пером, що й дозволило майстрині стати одним з цікавих графіків регіону.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of this article: to analyze the presence of the stylistic features inherent to the art of different countries and eras in the graphic works of Bukovynian artist Natalia Yarmolchuk (1965–1999), to comprehend the level of their transformation, first of all, in watercolors and pen drawings. The methodology is the use of art analysis, methods of systematization, comparison and generalization. The scientific novelty consists in the introduction into the scientific circulation of the significant part of Natalia Yarmolchuk's graphic heritage as an important part of the Bukovynian fine art of the late 20th century, examination of the artistic qualities of her works, supplementing information about the culture of the region as a whole. Conclusions. The analysis of watercolors, graphic miniatures, and pastels by Natalia Yarmolchuk allows determining that not only classical art of Europe, first of all, of the end of 19th – early 20th centuries, but also the painting of medieval China and xylography of Japan of the 19th century, influenced her formation as an artist. However, in the work of this author borrowing from the artistic heritage of different countries and epochs was indirect in nature and often acted in the form of intuitive use of individual elements and methods of execution, expressing the inherent poetic perception and reproduction of the world. No matter what she worked on – urban landscapes, still lifes or drawing peculiar ‖portraits of things― – it was always important for Natalia Yarmolchuk to reflect her natural impressions, her own emotions or a nostalgic-elegiac mood in cozy watercolor paintings or pen drawings – this allowed the artist to become one of the interesting graphic artists of the region.