Короткий опис(реферат):
Дисертація є комплексним дослідженням культурологічної проблематики трансформаційних змін мистецтва в період комунікаційних революцій, з акцентом на виявленні його специфіки в системі сучасних ринкових відносин та комунікативних технологій. Здійснено теоретичне узагальнення досліджень щодо закономірності зростання ціннісно-комунікативної та утилітарно-прагматичної ролей мистецтва в культурі, його значення в сучасному глобалізованому світі - світі транскультурності. Доведено наявність видового різноманіття концептуальних підходів до його тлумачення і розкрито нові вектори формування репрезентації мистецтва епохи еклектизму й індивідуалізму. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві обґрунтовано рольову концепцію багатоаспектності трансформаційних тенденцій мистецтва з точки зору його функціонування в інформаційно-комунікативному просторі «економіки символічного обміну». З’ясовано, що однією з істотних причин нового концептуального розуміння мистецтва і його статусу в сучасному цивілізаційному процесі є принципові й суттєві зміни, які відбулися в духовному світі людини, психіці й менталітеті, системі цінностей, у всьому полі її екзистенції під впливом науково-технічного прогресу. Доводиться, що прагнення до прискорення потоку інформації та її стиснення приводить не тільки до того, що збільшується використання символічних методів мистецтва для створення різноманітних комунікативних продуктів, але й до того, що змінюється саме мистецтво, котре, як найважливіший канал передавання образів, зазнає тієї ж швидкості змін. Мистецтво відображає нову реальність, у якій швидкість відіграє визначальну роль і постійно змінює не тільки особистісний досвід кожної людини, але й рольову заданість самого мистецтва в культурно-комунікативному просторі.
Суть розробки, основні результати:
The dissertation represents the complex research of cultural problematic of transformation changes of art during communication revolutions, with accent on revealing of its specificity in the system of modern market attitudes and communicative technologies. In the dissertation theoretical generalization of research concerning the increase of value - communicative and utilitarianly - pragmatist roles of art in culture, its significance in the modern globalized world, the world of transculture, is made, the presence of a specific variety of conceptual approaches to its interpretation is proved and new vectors of formation of representations of arts of an epoch of eclecticism and individualism are revealed. For the first time in domestic art criticism the role concept of multi-aspect transformation tendencies of art from the point of view of its functioning in information-communicative space of «economy of a symbolical exchange» is proved. It is established, that one of the essential reasons of new conceptual understanding of art and its status in modern civilizations process are basic and essential changes which have occured in the inner world of the person, his mind and mentality, system of values, in the whole field of his existance under the influence of scientific and technical progress. It is proved that aspiration for acceleration of information and its compression leads not only to the increase of symbolic methods of art for creation of various communicative products but also to the change of the art itself as an important channel of images transformation. Art reflects a new reality in which speed plays defining role and constantly changes not only personal experience of each person, but also the task role of the art in the cultural-communicative space.