Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – виявити концептуальні підходи І. Соллертинського до розвитку балетного театру в СРСР в 20–30-х рр. ХХ ст. Методологія. Застосування сукупності наукових методів, зокрема аналіз історіографії, порівняння, індукція, дозволили провести науково об‘єктивне дослідження. Наукова новизна. Вперше виявлено особливостей дослідницької оптики І. Соллертинського щодо розвитку балетного театру в СРСР в 20–30-х рр. ХХ ст. Висновки. Ставлення театрознавця до історії балетного мистецтва, зокрема в 20-30-х рр. ХХ ст. в СРСР, зумовлене ідеологічними догматами та тогочасною соціологічноорієнтованою методологією. Серед основних стратегій розвитку хореографічного мистецтва (за І. Соллертинським) – заперечення класичного танцю як позаідеологічного мистецького засобу, що не може задовольнити вимоги формування нової радянської людини, не може бути застосований у культурному будівництві; заперечення академічних балетних вистав М. Петіпа через застарілість мистецьких засобів; класова орієнтованість балету (пролетарії як основна дійова особа на сцені та цільова аудиторія); змістовність та дієвість вистав. Дослідницька оптика І. Соллертинського свідчить про його приналежність до соціологічної мистецтвознавчої школи, що згодом буде звинувачена в «вульгарному соціологізмі». Попри ідеологічне забарвлення праці І. Соллертинського увійшли до золотого фонду балетознавства.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Research is to reveal the conceptual approaches of I. Sollertinskij to the development of ballet theater in the USSR in the 1920s and 1930s XX century. Methodology. The use of a set of scientific methods, in particular the analysis of historiography, comparison, induction, made it possible to conduct a scientifically objective study. Scientific novelt. For the first time, the features of the research optics of I. Sollertinskij were revealed in relation to the development of ballet theater in the USSR in the 20-30s. XX century. Conclusions. The staging of the theater proponent before the history of the ballet masterpiece, zokrem in the 20-30s. XX century in the SRSR, zoomed with ideological dogmas and the current sociological methodology. Among the main strategies for the development of a choreographic mystery (behind I. Sollertinskij) is the retention of the classical dance like a post-ideological mystery dance, but you cannot please the form of a new radiant people, you can‘t get stuck in a cultural life; the list of academic ballet performances by M. Petipa through the persistence of mystets; class orientation to ballet (the proletariat is the main character on the stage and the audience); The change is that of the whistle. Doslidnitska optics I. Sollertinskij will be told about his affiliation to the sociological school of art, which will later be included in the "vulgar sociology". On the basis of ideology, pratsi І. Sollertinskij went to the golden fund of ballet studies.