Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Максименко, Катерина Анатоліївна | |
dc.date.accessioned | 2021-08-12T13:39:45Z | |
dc.date.available | 2021-08-12T13:39:45Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Максименко К.А. Хореографічна лексика у французьких музично-сценічних постановках XVII – XVIII століть // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. №2. С. 57-161. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3205 | |
dc.description | Purpose of the article. The article is devoted to issues of choreographic vocabulary in French musical and stage productions of the XVII - XVIII centuries, which will allow us to broaden knowledge about the historical dance of this period and to outline new directions in its study. The methodology of the research is to apply methods of formal and comparative analysis, hermeneutic method, which allowed to analyze the purpose and functions of dance art at the court in France in an era of absolutism; characterize the specifics of the dance language in the aspect of its semantic content. The scientific novelty of the work is to deepen the notions of choreographic elements and their interaction in the dances of French musical and stage productions of the XVII - XVIII centuries, which broadens opportunities for their perception and understanding; the role of dance in the social and political life of the contemporary society, which allows us to outline new angles in the study of ballet history, historical dance in colleges, universities, etc. The materials offered in the article are of interest to specialists in such fields as the philosophy of culture, the history of choreography, etc. Conclusions. The content of choreographic elements and their interaction in the dances of French musical and stage productions of the 17th - 18th centuries is largely uncertain. In part, it can be understood by studying such aspects as facial expressions, gestures, as well as features of world perception and rules of court etiquette of the period under study. Some explanations can be found in the works of the XVII - XVIII centuries, which are devoted to the phenomenon of dance. Some of them present numerous numerical and rather complicated conditional symbols of dance movements, hand movements, body, descriptions of external attributes of dance that had a significant effect on the design of the artistic whole, however, did not deny freedom in their interpretation. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи. Стаття присвячена питанням хореографічної лексики у французьких музично-сценічних постановках XVII – XVIII століть, що дозволить розширити знання про історичний танець зазначеного періоду та намітити нові напрямки у його вивченні. Методологія дослідження полягає в застосуванні методів формального та порівняльного аналізу, герменевтичного методу, які дозволили проаналізувати призначення та функції танцювального мистецтва при дворі у Франції в епоху абсолютизму; охарактеризувати специфіку танцювальної мови в аспекті її смислової змістовності. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про хореографічні елементи та їх взаємодію у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть, що розширює можливості для їх сприйняття та розуміння; роль танцю в соціальному та політичному житті тогочасного суспільства, що дозволяє намітити нові ракурси у вивченні історії балету, історичного танцю в коледжах, університетах тощо. Матеріали, що пропонуються в статті, представляють інтерес для спеціалістів у таких галузях, як філософія культури, історія хореографії тощо. Висновки. Зміст хореографічних елементів та їх взаємодії у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть у значній мірі є невизначеним. Частковο його мοжна зрοзуміти шляхом вивчення таких аспектів, як міміка, жестикуляція, а також осοбливостей світοсприйняття та правил придвοрнοгο етикету досліджуваного періоду. Деякі пοяснення мοжна знайти у працях XVII – XVIII століть, які присвячені фенοмену танцю. У деяких з них представлені багатοчисельні та достатньο складні умοвні пοзначення танцювальних рухів, рухів рук, тулуба, οписи зοвнішніх атрибутів танцю, що мали значний вплив на оформлення художнього цілого, проте, не заперечували свοбοду у їх інтерпретації | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | хореографічна лексика | uk_UA |
dc.subject | хореографія | uk_UA |
dc.subject | танцювальне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | французький етикет | uk_UA |
dc.subject | менует | uk_UA |
dc.subject | XVII – XVIII століття | |
dc.title | ХОРЕОГРАФІЧНА ЛЕКСИКА У ФРАНЦУЗЬКИХ МУЗИЧНО-СЦЕНІЧНИХ ПОСТАНОВКАХ XVII – XVIII СТОЛІТЬ | uk_UA |
dc.title.alternative | Choreographic language in French musical and stage productions XVII – XVIII centuries | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |