Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ПІСНІ Й.БРАМСА ОР.57 (ДО ПИТАННЯ КОМПОЗИЦІЙНО-ДРАМАТУРГІЧНОЇ ЦІЛІСНОСТІ ЦИКЛУ)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петрова, Ольга Володимирівна
dc.date.accessioned 2021-08-17T08:34:13Z
dc.date.available 2021-08-17T08:34:13Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Петрова О.В. Пісні Й. Брамса ор.57 (до питання композиційно-драматургічної цілісності циклу) // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 2. С. 208-213. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3215
dc.description The purpose of the article is to consider the vocal opus 57 by J. Brahms in terms of identifying signs of cyclicality in it. The methodology of the work is based on the application of analytical, structural, systemic methods, which make it possible to realize the opus as a single artistic structure, to identify the systemic principles of its organization at the figurative, thematic, harmonic, form-making levels. The scientific novelty is that for the first time in Ukrainian musicology vocal opus 57 by J.Brahms receives analytical coverage in terms of the problem of compositional and dramaturgical unity of the cycle. Conclusions. As a result of an integrated musical analysis of the songs of opus 57, created by the composer on G.F. Daumer's poetic texts, a set of features was revealed that confirm not only the possibility, but also the need to interpret this vocal opus from the point of view of the cycle. Among them are the presence of relief dramaturgy, a through line of figurative and thematic development, a system of flexible intonation connections between the songs, a clear logic of tonal correlations and compositional decisions. The specificity of interaction in the cycle of verbal and musical texts, the composer's skill in discovering the thinnest nuances of the poetic word and its semantic subtext by musical means were also revealed. uk_UA
dc.description.abstract Метою роботи є розгляд вокального опусу 57 Й.Брамса з точки зору виявлення у ньому ознак циклічності. Методологія роботи базується на застосуванні аналітичного, структурного, системного методів, що дають можливість усвідомити опус як єдину художню структуру, виявити системні принципи організації його на образно-тематичному, ладогармонічному, формотворчому рівнях. Наукова новизна полягає у тому, що вперше в українському музикознавстві вокальний опус 57 Й.Брамса отримує аналітичне висвітлення у ракурсі проблеми композиційно-драматургічної єдності циклу. Висновки. В результаті здійсненого в роботі цілісного музичного аналізу пісень опусу 57, створеного композитором на поетичні тексти Г.Ф.Даумера, було виявлено комплекс ознак, що підтверджують не лише можливість, але й необхідність трактування даного вокального опусу з позиції циклу. Посеред них – наявність рельєфної драматургії, наскрізної лінії образно-тематичного розгортання, системи гнучких інтонаційних зв‘язків поміж піснями, чіткої логіки тональних співвідношень та композиційних рішень. Виявлено також специфіку взаємодії у циклі вербального та музичного текстів, майстерність композитора у розкритті музичними засобами найтонших нюансів поетичного слова та його смислових підтекстів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject Брамс Йога́ннес uk_UA
dc.subject вокальна творчість uk_UA
dc.subject жанр пісні uk_UA
dc.subject опус uk_UA
dc.subject вокальний цикл uk_UA
dc.subject композиційно-драматургічна цілісність uk_UA
dc.title ПІСНІ Й.БРАМСА ОР.57 (ДО ПИТАННЯ КОМПОЗИЦІЙНО-ДРАМАТУРГІЧНОЇ ЦІЛІСНОСТІ ЦИКЛУ) uk_UA
dc.title.alternative The songs by J. Brahms op.57 (to a question of compositional and dramaturgical integrity of the cycle) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу