Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

СКРЯБІНІВСЬКИЙ ГЕН РАДОСТІ В КОНЦЕРТНІЙ СИМФОНІЇ № 4 К. ШИМАНОВСЬКОГО

Show simple item record

dc.contributor.author Шевченко, Лілія Михайлівна
dc.date.accessioned 2021-08-18T09:21:03Z
dc.date.available 2021-08-18T09:21:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Шевченко Л.М. Скрябінівський ген Радості в Концертній симфонії № 4 К. Шимановського // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 2. С. 231-236. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3230
dc.description The рurpose studies - a discovery of A. Skrjabin type to ecstatic Joys (the A. Skrjabin the type of the expressiveness) in Concert symphony of K. Szymanowski as attribute ukrainian cultural projection on creative activity of the last. The methdological base of the study is hеrmenеuties aspect of intonation approach in musicology, certain works of the followers ща B. Asafiev and B. Yavorskiy in Ukraine, culturology interdisciplinary analysis in development of the studies A. Losev, T. Gumenyuk. Scientific novelty of the work is conditioned by championship in science of art- and culturology treatment of discovery beside K. Szymanovski A. Skrjabin type of ecstatic expressiveness in representation to exactly ukrainian cultural tradition since composers to Skrjabin style in Russia no (heirs of Skrjabin style I. Vyshnegradskiy and N. Obuhov present music to France) then powerful figure ukrainian symphonic composer B. Lyatoshinskiy, genius author of the "psychоdrаmas" V. Rebikov, inhabitant of Odessa for revenge of the work and creative activity, indicate exactly ukrainian way of the realization of genius by creator "Poems of the ecstasy". Conclusions. The Quarter symphony of K. Shymanowski in her аdramatic threephase quality is not a focus "traditional thinking" since in she reconverges too broad incidences of the models of the thinking XX cent., including nеоbаrоque comparison church composition, but, main, exists the conservation an Skrjabin ecstatic art, which became property of original refraction to K. Shymanowski of the symbolism influences by creator of "Poem at еcstasy". The fullness drawing in polish composer of Skrjabin commandments about "adramatization" of music forms the parallel to Skrjabin gravities of classic of symphonic art to Ukraine B. Lyatoshynski, to creative activity V. Rebikov, which was in Ukraine and in Odessa then in Russia composer Skriabin style did not take place. The specified side of K. Shymanovski thinking , his(its) his early high confession in Odessa, which became with the end XX cent. stronghold Skrjabin style in art, direct relation deep national bases of being notwithstanding address to folk-lore source and which distinguished as creations of Szymanowski 1910-th years, so and entailments conceptions these years in 1932 creation 4 Concert symphony. uk_UA
dc.description.abstract Метою дослідження є виявлення скрябінівського типу екстатики Радості (скпрябінівського типу виразності) в Концертній симфонії К. Шимановського як атрибуту українських культурних проекцій на творчість останнього. Методологічною основою дослідження є герменевтичний аспект інтонаційного підходу в музикознавстві, визначений працями послідовників Б. Асаф‘єва та Б. Яворського в Україні, культурологічний міждисциплінарний аналіз у розвиток досліджень О. Лосєва, Т. Гуменюк. Наукова новизна роботи угрунтована першістю в мистецтво- і культурознавчих розробках виявлення у К. Шимановського скрябінівської екстатичності в представництві саме української культурної традиції, оскільки скрябіністів-композиторів в Росії немає (скрябіністи І. Вишнєградський і М. Обухов репрезентують музичну Францію), тоді як могутня фігура українського симфоніста Б. Лятошинського, геніального автора «психодрам» В. Ребікова, одесита за місцем роботи і творчості, уособлюють саме український шлях усвідомлення генія творця «Поеми екстазу». Висновки. Четверта симфонія К. Шимановського в її адраматичній тричастинній якості не являється осередком «традиційності», оскільки в ній сходяться надто широкі обсяги моделей мислення ХХ ст., у тому числі необарокові уподібнення церковним композиціям, а, головне, має місце збереження скрябінівської екстатики, що стала здобутком оригінального переломлення К. Шимановським символістських впливів творця «Поеми екстазу». Повнота втягування польським композитором скрябінівських заповітів «адраматизації» музики складає паралель до скрябінівських же тяжінь класика симфонізму України Б. Лятошинського, до творчості В. Ребікова, що перебував в Україні і в Одесі, тоді як в Росії композиторський скрябінізм не відбувся. Вказана сторона мислення К. Шимановського, його раннє високе визнання в Одесі, яка стала з кінця ХІХ ст. оплотом скрябінізму, безпосередня дотичність до глибинних національних основ буття попри звертання до фольклорних джерел і яка відрізняла як твори К. Шимановського 1910-х років, так і виповнення задуму тих років у 1932 р. створенням 4-ї Концертної симфонії. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject екстатика О. Скрябіна як «ген Радості» uk_UA
dc.subject жанр в музиці uk_UA
dc.subject жанр концертної симфонії uk_UA
dc.subject традиційність uk_UA
dc.subject неокласицизм uk_UA
dc.subject Скрябін Олександр Миколайович
dc.title СКРЯБІНІВСЬКИЙ ГЕН РАДОСТІ В КОНЦЕРТНІЙ СИМФОНІЇ № 4 К. ШИМАНОВСЬКОГО uk_UA
dc.title.alternative The gene to Joys of A. Skrjabin in Concert symphony № 4 K. Szymanowski uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account