Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ПРО ВІДРОДЖЕННЯ НЕЗАКІНЧЕНОЇ ОПЕРИ М. ЛЕОНТОВИЧА "НА РУСАЛЧИН ВЕЛИКДЕНЬ"

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Завальнюк, Анатолій Федорович
dc.contributor.author Мозгальова, Наталія Георгіївна
dc.contributor.author Барановська, Ірина Георгіївна
dc.date.accessioned 2021-08-31T08:07:02Z
dc.date.available 2021-08-31T08:07:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Завальнюк А. Ф., Мозгальова Н. Г., Барановська І. Г. Про відродження незакінченої опери М. Леонтовича "На Русалчин Великдень" // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 1. С. 136-141. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3302
dc.description The purpose of the article is to determine the peculiarities of the revival of the unfinished N. Leontovich's opera ―Water Nymph's Easter.‖ The methodology consists of the application of methods of historiographic analysis and synthesis, comparison and generalization, personology, personality theory, cultural studies, and hermeneutic approaches. This made it possible to collect and investigate unknown and little-known facts about the writing of N. Leontovich's opera ―Water Nymph's Easter,‖ to reveal and characterize the stages of its revival. The scientific novelty of the work consists in identifying the innovative style of the musical language of the opera N. Leontovich ―Water Nymph's Easter,‖ its place and role not only in the musical work of the composer but also in the entire operatic art of Ukraine. Conclusions. The activities of the prominent Ukrainian composer N. Leontovich, despite the persecution, state, and censorship oppression, made a significant contribution to the development of national musical art, promoted the folklore foundations and traditions of the Ukrainian people. His opera ―On the Mermaid Easter‖ became a natural continuation of choral art, which is considered to be a composer‘s laboratory, where the skills of a polyphonist, an interpreter of poetic content were perfected, and an innovative search for a combination of national and universal human values took place. uk_UA
dc.description.abstract Метою дослідження є визначення особливостей відродження незакінченої опери М.Леонтовича «На Русалчин Великдень». Методологія дослідження полягає в застосуванні методів історіографічного аналізу та синтезу, порівняння та узагальнення, персонології, теорії особистості ,джерелознавчого та герменевтичного підходів. Це дало можливість зібрати та дослідити невідомі та маловідомі факти написання опери М. Леонтовича «На Русалчин Великдень», виявити та схарактеризувати етапи її відродження. Наукова новизна роботи полягає у виявленні новаторського стилю музичної мови опери М. Леонтовича «На Русалчин Великдень, її місця та ролі не лише у музичній творчості композитора, а й усього оперного мистецтва України. Висновки. Діяльність видатного українського композитора М. Леонтовича, незважаючи на переслідування, державні та цензурні утиски, зробила значний внесок у розвиток національного музичного мистецтва, пропагувала фольклорні основи та традиції українського народу. Його опера «На русалчин Великдень» стала закономірним продовженням хорової творчості, яка була композиторською лабораторією, де відточувалася майстерність поліфоніста, інтерпретатора поетичного змісту, відбувалися пошуки новаторського підходу до поєднання національних та загальнолюдських музичних цінностей. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject календарні обряди uk_UA
dc.subject народна пісня uk_UA
dc.subject опера uk_UA
dc.subject поліфонія uk_UA
dc.subject русалка uk_UA
dc.subject фольклор uk_UA
dc.title ПРО ВІДРОДЖЕННЯ НЕЗАКІНЧЕНОЇ ОПЕРИ М. ЛЕОНТОВИЧА "НА РУСАЛЧИН ВЕЛИКДЕНЬ" uk_UA
dc.title.alternative On the revival of the unfinished opera by M. Leontovich "Water Nymph's Easter" uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу