Короткий опис(реферат):
Дисертацію присвячено творчій діяльності видатного представника української школи гри на трубі, заслуженого артиста УРСР, професора М. Бердиєва. Це перше дослідження, у якому творчість видатного майстра розглянуто у поєднанні трьох її складових - виконавської, педагогічної, композиторської.
Визначено характерні ознаки стилю М. Бердиєва у контексті становлення й розвитку виконавської школи кафедри духових та ударних інструментів Київської консерваторії (НМАУ) імені П. І Чайковського, здійснено періодизацію етапів життєвого і творчого шляху видатного музиканта.
Розглянуто й охарактеризовано особливості кожної зі сфер діяльності М. Бердиєва - виконавця, педагога-методиста, композитора. Уперше в українському музикознавстві проаналізовано його твори різних жанрів. Відзначено, що творчість митця в усіх її складових є вагомим внеском у розвиток українського і світового виконавства на трубі другої половини ХХ століття, а її вивчення і практичне застосування - одним з актуальних завдань сучасного українського музикознавства, педагогіки і виконавства.
Суть розробки, основні результати:
Thesis is devoted to the works of the famous representative of Ukrainian school of trumpet playing, Honored Art Worker of the URSR, Professor M. Berdyev. This is the first study that examined the works of the famous master in combination of three its components - performing, pedagogical and composer. There are determined characteristic features of M. Berdyev’s style in the context of establishment and development of Performance School department of wind instruments at P. I. Tchaikovsky Kyiv Conservatoire (P. I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine), is made periodization of phases of creative development of the famous musician.
There are described features of each of the areas of works of M. Berdyev - who was performer, teacher-methodologist, and composer. It’s the first time in Ukrainian musicology there were analyzed his all works of different genre Noted that the works of the artist in all its components are important contribu tion to the development of Ukrainian and world playing on trump in the second half of XX century and its study and practical use is one the urgent tasks of the modern Ukrainian musicology, pedagogics and performance.