Короткий опис(реферат):
Мета роботи – виявлення ритуальних стимулів культурних акцій, в активізації культурно-творчих виявлень, у вироб-ленні типологій артефактів як цінностей культурного вжитку у постмодерновому культурному середовищі. Методологія до-слідження носить культурологічний, комплексний, міждисциплінарний характер і містить такі методи: системний та порівняльний аналіз; суттєвим також є комплексний підхід, обумовлений ритуальною основою культурних процесів. Наукова новизна: вве-дено в науковий обіг поняття ритуалознавства в розширеному, науково-актуальному значенні, виходячи зі складеної практики називати цим терміним прикладну обрядоспрямовуючу частину Вед [25]. Висновки. Символічність форм європейського ми-стецтва і ритуалізація творчого акту, що уникає авторської унікальності вираження, утворює спеціальний предмет аналізу, що здійснюється на навчально-методичному і творчо-презентативному матеріалі. Таким чином, цінності людського буття зосере-джені в троїчних розрізненнях духовного – мистецько-творчого – матеріального, що складає аналогію богословьскій тріаді Дух-душа-тіло/матерія. Феноменологічний принцип ритуалу і ритуаліки базується на зростанні соціальної затребуваності і значу-щості поза свідомості раціональних вимірів дій і вчинків, за якими стоїть і «релігійний інстинкт» як відміченість «людської поро-ди», і матеріалізація цієї відміченості.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of the article is to identify the ritual incentives of cultural actions in the activation of cultural and creative expres-sions in the development of typologies of artifacts, as values of cultural consumption in the postmodern cultural environment. The methodology of the study is cultural, complex, interdisciplinary and contains the following methods: systematic and comparative analy-sis; Also essential is the integrated approach that is determined by the ritual basis of cultural processes. Scientific novelty. The con-cept of ritual studies has been introduced into the scientific turnover in an extended, scientifically relevant sense of the word, based on the established practice of calling this term an applied rite of the Vedas. Conclusions. The symbolic form of European art and the ritual-ization of the creative act, avoiding the author's uniqueness of expression, form a special subject of analysis, carried out on educational-methodical and creatively presentable material. Thus, the values of human being are concentrated in the threefold resolution of the spiritual - artistic - creative - material, which is analogous to the theological triad Spirit - soul-body / matter. The phenomenological prin-ciple of ritual and ritual is based on the growth of social demand and the importance of unconscious rational dimensions of actions and actions, behind which there is a "religious instinct" as a mark of "human breed", and the materialization of this distinctiveness.