Show simple item record

dc.contributor.author Ангелова, Ангеліна Олегівна
dc.date.accessioned 2021-09-20T08:17:44Z
dc.date.available 2021-09-20T08:17:44Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Ангелова А. О. ЕТНОРЕЛІГІЙНІ ВИТОКИ ТЕАТРАЛЬНИХ ЗАБОБОНІВ // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 3. С. 150-155. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3395
dc.description The purpose of the article is to clarify the ethnoreligious origins of theatrical superstitions. The methodology consists of the application of an interdisciplinary approach with a combination of art theory issues and theological research methods: phenomenologi-cal, comparative historical, ethnological, etc. Scientific novelty. The publication is the first attempt of analytical research of theatrical superstitions and prejudices by the methods of religious studies. Conclusions. An analysis of the beliefs prevalent in the artistic envi-ronment shows evidence of a general attitude towards the theatre as a living organism, which requires a balance of oppositional forces and phenomena. That is why all the behavioral prohibitions of actors, are aimed at harmonizing theatrical space-time. The theatre, on the one hand, is a model of human housing, which requires constant renewal and purification, on the other hand, it is a kind of sanctuary where the creative act takes place. So it imposes special taboos and ritual restrictions on the behavior of actors. uk_UA
dc.description.abstract Метою роботи є з‘ясування етнорелігійних витоків театральних забобонів. Методологія дослідження полягає у за-стосуванні міждисциплінарного підходу з залученням до мистецтвознавчої проблематики релігієзнавчих методів дослідження: феноменологічного, порівняльно-історичного, етнологічного та ін. Наукова новизна. Публікація є першою спробою аналітично-го дослідження театральних забобонів й упереджень методами релігієзнавства. Висновки. Аналіз поширених в артистичному середовищі повір‘їв і прикмет свідчить про загальне ставлення до театру як до живого організму, що потребує збалансування опозиційних сил і феноменів. Саме тому всі поведінкові заборони акторів спрямовані на гармонізацію театрального часопросто-ру. Театр, з одного боку, є моделлю людської оселі, що потребує постійного оновлення та очищення, з іншого боку – це своєрідне святилище, де відбувається творчий акт, що накладає на поведінку театралів особливі табу та ритуальні обмеження. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject забобони uk_UA
dc.subject упередження uk_UA
dc.subject прикмети uk_UA
dc.subject табу uk_UA
dc.subject театральне мистецтво uk_UA
dc.subject сценічна практика uk_UA
dc.title ЕТНОРЕЛІГІЙНІ ВИТОКИ ТЕАТРАЛЬНИХ ЗАБОБОНІВ uk_UA
dc.title.alternative Ethno-religious origins of theatrical superstitions uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account