Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ПОЕТИКА ВОКАЛЬНОГО ЦИКЛУ П. ХІНДЕМІТА «ЖИТІЄ МАРІЇ» В РУСЛІ ДУХОВНИХ І СТИЛЬОВИХ ШУКАНЬ НІМЕЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ І МУЗИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Муравська, Ольга Вікторівна
dc.date.accessioned 2021-09-20T09:30:00Z
dc.date.available 2021-09-20T09:30:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Муравська О. В. ПОЕТИКА ВОКАЛЬНОГО ЦИКЛУ П. ХІНДЕМІТА "ЖИТІЄ МАРІЇ" В РУСЛІ ДУХОВНИХ І СТИЛЬОВИХ ШУКАНЬ НІМЕЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ І МУЗИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 3. С. 161-166. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3397
dc.description The purpose of the article is to identify the poetic-intonational uniqueness of the P. Hindemith‘s cycle ―The Life of Mary‖ in the context of the religious and aesthetic attitudes of the composer‘s work and the spiritual and stylistic specificity of German culture of the first half of the 20th century. The methodology of the work is based on the cultural-historical approach in musicology, inherited from B. Asafiev and his followers, as well as on interdisciplinary, etymological and historical-culturological approaches. The scientific novel-ty of the work is determined by the fact that the mentioned cycle of P. Hindemith is first considered in Ukrainian musicology and art history from the perspective of not only the spiritual and creative position of the composer but also the evolutionary paths of the vocal cycle in the German cultural, historical and musical traditions of the XIX-XX centuries. Conclusions. For P. Hindemith, the emergence of the «Life of Mary» cycle is connected not only with the transition to neoclassicism positions, but also with an interest in the specifics of the so-called «new spirituality» or «new religiosity» essential for the culture of the entire twentieth century. For the cycle, genre syn-thesis is indicative, bringing it closer to mono-opera and the German spiritual cantata. This cycle is also characterized by equality of vocal and instrumental parts as components of a single polyphonic whole at the level of «contrapuntal unity». Polyphonism as defining the texture-style quality of the «Life of Mary» cycle is manifested in the extensive use of basso ostinato, fugato, canons, and methods of contrasting polyphony, which demonstrate the dominance of the linear principle and determine the neoclassical style of this work. The latter is also revealed through the rhetorical-semantic aspects of the Baroque forms and the symbolic-allegorical interpretation of tonali-ties. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виявлення поетико-інтонаційної унікальності циклу П. Хіндеміта «Житіє Марії» в контексті релігійно-естетичних настанов творчості композитора та духовно-стильової специфіки німецької культури першої половини ХХ ст. Мето-дологія роботи спирається на культурно-історичний підхід у музикознавстві, успадкований від Б. Асаф‘єва та його послідовни-ків, а також на міждисциплінарний, етимологічний та історико-культурологічний підходи. Наукова новизна роботи визначена тим, що названий цикл П. Хіндеміта вперше розглядається в українському музикознавстві і культурознавстві в ракурсі не тільки духовно-творчої позиції композитора, але й еволюційних шляхів вокального циклу в німецькій культурно-історичній і музичній традиції XIX-XX століть. Висновки. Для П. Хіндеміта поява циклу «Житіє Марії» пов‘язана не тільки з переходом на позиції неокласицизму, але і з інтересом до специфіки так званої «нової духовності» або «нової релігійності», суттєвої для культури всього ХХ ст. Для циклу показовий жанровий синтез, що зближає його з монооперою і німецькою духовною кантатою. Даний твір також характеризується рівноправністю вокальної та інструментальної партій як складових єдиного поліфонічного цілого на рівні «контрапунктичної єдності». Поліфонізм як визначальна фактурно-стильова якість циклу «Житіє Марії» проявляється в широкому використанні basso ostinato, фугато, канонів, прийомів контрастної поліфонії, що демонструють домінування лінеар-ного принципу та визначають неокласичну стильову спрямованість даного твору. Остання виявляється також через риторико-семантичні аспекти барокових форм і символіко-алегоричне тлумачення тональностей. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject камерно-вокальний цикл uk_UA
dc.subject творчість uk_UA
dc.subject вокальний цикл "Житіє Марії" uk_UA
dc.subject німецький музичний неокласицизм uk_UA
dc.subject Хіндеміт (Гіндеміт) Пауль
dc.title ПОЕТИКА ВОКАЛЬНОГО ЦИКЛУ П. ХІНДЕМІТА «ЖИТІЄ МАРІЇ» В РУСЛІ ДУХОВНИХ І СТИЛЬОВИХ ШУКАНЬ НІМЕЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ І МУЗИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ uk_UA
dc.title.alternative The poetics of the vocal cycle of P. Hindemith «Life of Mary» in the context of the spiritual and stylistic quest of German culture and music of the first half of the twentieth century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу