Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Борісенко, Тетяна Вікторівна | |
dc.date.accessioned | 2020-04-23T10:01:11Z | |
dc.date.available | 2020-04-23T10:01:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Борісенко Т. В. Художньо-образні конотацІЇ "Перпетуум мобіле" в симфонічній та камерно-інструментальній музиці XX ст. (до 60-х років) / Тетяна Вікторівна Борисенко // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2017. - Вип. ХХХIХ. - С. 215-226 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/341 | |
dc.description | Purpose of Article. Identify and generalize artistic-figurative connotations of "Perpetuum mobile" in the symphonic and chamber-instrumental music of the twentieth century. Methodology. The methodology of the study includes a comparative method, with the help of which the variegated musical works are analyzed. The connotations of P.M. are reviewed on the basis of cultural and historical comparative analysis. Scientific novelty of the research lies in the study of connotational varieties of P.M. with a generalization of characteristic features in the variegated music of the twentieth century (until the 60's). The certain problematics of P.M. is considered in the works of composers B. Bartok, Prokofiev, M. Ravel, Shostakovich, A. Schnittke for the first time. Conclusions. Based on the study of P.M. connotations in the symphonic and chamber-instrumental music of the twentieth century the cohesion (interrelation) of displays of this symbol in various composer schools is found. Cohesion is expressed in the use of joint texture and form-building means, metro-rhythmic as well as melodic formulas that create a continuous musical movement. Artisticfigurative connotations "Perpetuum mobile" in the symphonic and chamber-instrumental music of the twentieth century (until the 60s) are researched through the ostinatism, mechanisticity, repetition of rhythmic, and textural formulas, monotematism, which reflect the new sociocultural realities of the mythologeme "Man-Machine". | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи. Виявити та узагальнити художньо-образні конотації «Перпетуум мобіле» в симфонічній та камерно-інструментальній музиці ХХ ст. Методологія дослідження включає компаративний метод, за допомогою якого аналізуються різностильові музичні твори. На основі культурно-історичного порівняльного аналізу розглядаються конотації П.М. Наукова новизна полягає в дослідженні конотаційних різновидів П.М. із узагальненням характерних особливостей у різностильових музичних творах ХХ ст. (до 60-х рр.) Проблема П.М. в творчості композиторів Б. Бартока, С. Прокоф’єва, М. Равеля, Д. Шостаковича, А. Шнітке розг-лядається вперше. Висновки. На основі дослідження конотацій П. М. в симфонічній та камерно-інструментальній музиці ХХ ст. виявлена когезія (зв’язок) проявів цього символу в різних композиторських школах. Когезія виявляється у застосуванні спільних фактурних і формотворчих засобів, метро-ритмічних і мелодійних формул, які створюють безперервний музичний рух П. М. Художньо-образні конотації «Перпетуум мобіле» в симфонічній та камерно-інструментальній музиці ХХ ст. (до 60-х років) здійснюються через остинатність, механістичність, повторюваність ритмічних і фактурних формул, монотематизм, які віддзерка- люють нові соціокультурні реалії міфологеми «Людина-машина». | |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | конотація | uk_UA |
dc.subject | перпетуум мобиле | uk_UA |
dc.subject | художньо-образні конотації | uk_UA |
dc.subject | симфонічна музика | uk_UA |
dc.subject | камерно-інструментальна музика | uk_UA |
dc.title | ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНІ КОНОТАЦІЇ "ПЕРПЕТУУМ МОБІЛЕ" В СИМФОНІЧНІЙ ТА КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНІЙ МУЗИЦІ XX СТ. (ДО 60-Х РОКІВ) | uk_UA |
dc.title.alternative | Artistic-figurative connotations "Perpetuum mobile" in symphonic and chamberinstrumental music of the XX-th century (until the 60s) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |