Короткий опис(реферат):
Мета статті – висвітлення семантичних особливостей музичної композиції hard-and-heavy. Методологія дослідження спирається на комплексний підхід із застосуванням системно-структурного, функціонального та компаративного методів, що дозволяє дослідити особливості семантики музичної композиції в hard-and-heavy на інтонаційно-тематичному, жанровому, ком-позиційному рівнях. Наукова новизна полягає у описанні моделей структурної та семантичної організації композицій hard-and-heavy на основі дослідження процесів формоутворення, тематичної та структурної організації. Висновки. Нard-and-heavy вико-ристовує різноманітні типи форм – від простих до складних, дзеркально-симетричних, відкритих, альтернативних, які будуються на основі одного з трьох типів тематичної організації: монорифовому, полірифовому, спіральному. Структурні моделі музичних форм hard-and-heavy складаються з урахуванням взаємодії жанрових ознак вокальної та інструментальної музики. Кожній структурній моделі відповідає узагальнена семантична модель з конкретною сферою значень. Орієнтирами для семантичної інтерпретації є усталені уявлення про типові форми. Семантична модель типової композиції hard-and-heavy має декілька при-ватних моделей, які виконують роль смислового сценарію, визначають функціональний і динамічний профіль твору і в сукуп-ності утворюють семантичне поле даної форми
Суть розробки, основні результати:
Purpose of the Article - description of the semantic features of the hard-and-heavy musical composition. The methodology relies on an integrated approach with the use of system-structural, functional and comparative methods, which allows exploring the characteristics of musical composition's semantics in hard-and-heavy at the intonational-thematic, genre, compositional levels. The scientific novelty consists in describing the models of the structural and semantic organization of hard-and-heavy compositions on the basis of a study of the processes of shaping, thematic and structural organization. Conclusions. Hard-and-heavy uses various types of forms - from simple to complex, mirror-symmetric, open, alternative, which are based on one of the three types of thematic organization: monoriff, polyriff, spiral. Structural models of hard-and-heavy musical forms emerge based on the interaction of genre features of vocal and instrumental music. Each structural model corresponds to a generalized semantic model with a specific range of values. The guid-ing lines for semantic interpretation are representations of typical forms. The semantic model of a typical hard-and-heavy composition has several particular models that play the role of a meaningful scenario, define the functional and dynamic profile of the piece, and create the semantic field of this form.