Abstract:
Мета роботи полягає у визначенні викликів, що стоять перед фахівцями регіонального дизайну і освіти та
окресленні актуальних напрямків у підготовці фахівців, зокрема з промислового дизайну, здатних інтегрувати
сучасні зарубіжні надбання з національними художньо-культурними традиціями. Методологія дослідження
полягає у застосуванні компаративного та історико-порівняльного методів. Зазначений методологічний підхід
дозволяє розкрити та піддати аналізу певні етапи становлення вітчизняного дизайн-простору, що, у перспективі,
сприятиме формуванню сучасної моделі національно орієнтованої креативної економіки. Наукова новизна. На
прикладі однієї спеціалізації «Промисловий дизайн» кафедри дизайну Черкаського державного технологічного
університету показано, як відбувається інтеграція сучасних зарубіжних надбань з національними художньо культурними традиціями на регіональному рівні. Висновки. Осмислення викликів, що постають перед
вітчизняним дизайном, як особливою галуззю освіти, якій відводиться знакова роль, пов’язана із тим, що окрім
іншого, на неї покладається відповідальна місія збереження національної спадщини, духовності народу,
формування естетичної культури особистості та національної самосвідомості, у даних соціально-економічних
реаліях набувають нового наповнення. Зокрема, оскільки існує стійка тенденція у тому, що комп’ютерні
зображення виробів і об’єктів стають інформативно переконливішими і більш якісними та сприяють швидкому
знаходженню спільної мови між виконавцем та замовником, то при оволодінні студентами-дизайнерами
сучасними технологіями необхідно забезпечити високопрофесійний консультативний супровід із питань
розвитку технологій, матеріалознавства, сучасних прийомів формоутворення і трендів, наприклад, у
промисловому дизайні. Звернення в художньо-проєктній практиці до концепції сталого розвитку, принципу
дизайн-інновації, соціально значущих проблем сьогодення виховує у фахового дизайнера відповідальне
ставлення до поширення та наслідків використання свого творчого продукту.
Description:
The purpose of the article is to identify the challenges, that are facing specialists in regional design and education
and to outline the actual trends in the training of specialists, including industrial design, which able to integrate modern
foreign heritage with national artistic and cultural traditions. Methodology. The research methodology is to apply
comparative and historical-comparative methods. This methodological approach allows to reveal and to expose analyzing
certain stages of formation of the domestic design space, which, in the long run, will contribute to the formation of a
modern model of the nationally oriented creative economy. Scientific novelty. The example of one specialization
"Industrial Design" of the Department of Design of Cherkasy State Technological University shows how the integration
of modern foreign heritage with national artistic and cultural traditions at the regional level. Conclusions. Understanding the challenges that are facing domestic design as a special field of education plays a significant role due to the fact that,
among other things, on her relies on a responsible mission to preserve national heritage, the spirituality of the people, the
formation of aesthetic culture of personality and national identity, in these socio-economic realities acquire new content.
In particular, as there is a rack tendency that the computer images of products and objects become informatively
convincing and high quality and contribute to the rapid finding of a common language between the executant and the
customer, when students-designers master modern technologies it is necessary to provide highly professional consulting
issues of technology development, materials science, modern methods of shaping and trends, for example, in industrial
design. The appeal in art and project practice to the concept of sustainable development, the principle of design innovation,
socially significant problems of today brings up a professional designer's responsible attitude to the dissemination and
consequences of using his creative product.