dc.contributor.author |
Литвиненко, Віктор Андрійович |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-09T09:23:52Z |
|
dc.date.available |
2021-11-09T09:23:52Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Литвиненко В. А. Відтворення естетики трудового процесу виробництва в мистецтві народно-сценічної хореографії України // Мистецтвознавчі записки. 2021. Вип. 39. С. 70-74. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3473 |
|
dc.description |
The purpose of the article to research the creative work of choreographers of Ukraine, who devoted a significant
role in the staging work to dances on a labor theme. Relying on a certain historical concreteness, they accurately reflected
different aspects of the relationship of people and classes in work with the expressive means of choreography. Most of
them reflect the artistic images of people for whom work is the first vital need, a source of creative joy, and a sacred duty
to society. Therefore, the content of their works was a love of work, a creative attitude towards it, a constant desire to
improve their work, to increase their contribution to the common cause. The modern world has, to some extent, changed
the attitude and attitudes of people in production, as well as their attitude to work. Therefore, artists-choreographers face
new tasks in creative work on the creation of dances on a labor theme, and at the same time in reproducing life problems
that concern a modern working man. The research methodology is based on the use of comparative and art historical
methods. This methodological approach allows us to reveal and analyze the features and significance of dances on labor
topics, which were staged by famous Ukrainian choreographers in folk stage choreography. The scientific novelty of the work lies in expanding the process of the creative associative imagination of the choreographer-director, using the images
of workers from the people choreography, first of all, he must study and analyze well how people, their morals, way of
life, technology have changed in the new conditions of society. New life gives birth to new dances, new plots, new
choreographic compositions. Conclusions. When staging a folk-stage dance on a labor theme, in which the main character
is the folk image of a worker, the choreographer, combining various arts in musical-plastic synthesis and possessing all
the expressive means of dance, must understand well that the image of a single worker-worker is not the traits of a real
person are simply written off; this is a generalized, typified image of a certain group of working people. In some cases,
these generalizations in scale may be the face of the workers of an entire large enterprise. Thanks to the artist's creative
work, the artistic images of workers reflect not only the production process, their relationship in production, but also form
the national consciousness of society. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета – проаналізувати творчі роботи балетмейстерів України, котрі значну роль у постановочній роботі
приділяли трудовій тематиці в своїй хореографії. Спираючись на певну історичну конкретність, вони влучно
виразними засобами хореографії відобразили різні сторони відносини людей і класів у праці. У більшості в них
відбилися художні образи людей для яких праця – перша життєва потреба, джерело творчої радості і священний
обов'язок перед суспільством. Тому і змістом їх творів була – любов до праці, творче ставлення до неї, постійне
прагнення удосконалювати свою роботу, збільшувати внесок в загальну справу. Сучасний світ, в якійсь мірі,
дещо змінив відношення і стосунки людей на виробництві, а також, і ставлення їх до трудової діяльності. Тому
перед митцями-хореографами виникають і нові завдання в творчій роботі над створенням танців на трудову
тематику, а разом з тим і у відтворенні життєвих проблем, які хвилюють людину праці сьогодення. Методологія
дослідження полягає в застосуванні компаративного і мистецтвознавчого методів. Зазначений методологічний
підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу особливості і значення танців на трудову тематику, які були
поставлені знаними українські балетмейстерами в народно-сценічній хореографії. Наукова новизна роботи
полягає в розширенні процесу творчої асоціативної уяви балетмейстера-режисера, який використовуючи образи
трудівників з народу в хореографії повинен, перш за все, добре вивчити і проаналізувати як змінилися люди, їх
мораль, побут, техніка в нових умовах життя суспільства. Нове життя народжує нові танці, нові сюжети, нові
хореографічні композиції. Висновки. Здійснюючи постановку народно-сценічного танцю на трудову тематику,
в якому головним героєм є народний образ, балетмейстер, об’єднуючи у музично-пластичному синтезі різні
мистецтва і володіючи всіма виразними засобами танцю, повинен добре розуміти, що образ окремо взятої
людини-трудівника – це не просто списані риси реальної людини, це узагальнений, типізований образ певної
групи людей. В окремих випадках ці узагальнення за масштабом можуть бути обличчям людей цілого великого
підприємства. Завдяки творчої роботи митця, створені балетмейстером художні образи трудівників,
відображають не лише виробничий процес, їх взаємостосунки на виробництві, але й формують свідомість
суспільства. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
хореографічна культура |
uk_UA |
dc.subject |
трудові процеси |
uk_UA |
dc.subject |
народно-сценічний танець |
uk_UA |
dc.subject |
Вірський Павло |
uk_UA |
dc.subject |
Сегаль Олександр |
uk_UA |
dc.title |
Відтворення естетики трудового процесу виробництва в мистецтві народно-сценічної хореографії України |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Aesthetic reflection of the labor process of production in the art of folk stage choreography of Ukraine |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |