Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Крупей, Михайло Васильович | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T14:33:24Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T14:33:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Крупей М. В. Універсальна майстерність саксофоніста як феномен сучасної музичної творчої практики // Мистецтвознавчі записки. 2021. Вип. 39. С. 113-118. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3480 | |
dc.description | The purpose of the article is to select practice-approved ways to the combinatorial presentation of the componentі of the musical expression, in which, on the base of the general beliefs about music-rhetorical base inventio tax ways of the joining to speech liberty of the combinatorial use the music material. The methodology consists of riverbed intonation approach that is to say by means of beliefs about the unity of process factors in music and speech, as this bequeathing in works of B.Asafiev and his followers in Ukraine, unrolled specified interdisciplinary generalization, on example text books A.Losev, R.Ingarden, E.Nazaykinkij, E.Markova and others. The scientific novelty of the work is based on original and the practically-creative approved the idea of joining in mechanism rhetorical inventio, practical persons, combinatorial collation fragment and holistic music that-image, which the sequence forms the speech continuum of the music. Conclusions. The made analysis of the theoretical life lengths from the theory of the improvisation and theoretical positions of the rhetoric has allowed formulating the concrete operations cortical music operations of inventio as a way of the semantic join generalising value that-symbol with author's and out author’s thematic acquisition in straightening of acquisition "spoken creation of the music". The last one meets the terms modern performance art with his "neo-gothic style" discharge from priority to composer activity. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи: виділити практикою апробовані способи комбінаторного представлення компонентів музичного вираження, в якому, на основі загальних уявлень про музично-риторичний базис inventio («винахід») подані способи прилучення до мовленнєвої свободи комбінаторного використання музичного матеріалу. Методологічна база дослідження – у руслі інтонаційного підходу, тобто через уявлення про єдність процесуальних показників музики і мовлення, як то заповідано у працях Б.Асафьєва і його нащадків в Україні, розгорнуті вказані міждисциплінарні узагальнення, за прикладом текстів книг О.Лосєва, Р.Інгардена, Є.Назайкінського, О.Маркової та ін. Наукова новизна роботи ґрунтується на оригінальній і практично-творчо апробованій ідеї залучення в механізм риторичного inventio («винахід») практики комбінаторного зіставлення фрагментів і цілісних музичних тем-образів, послідовність яких складає мовленнєвий континуум музики. Висновки. Зроблений аналіз теоретичних напрацювань з теорії імпровізації і теоретичних положень риторики дозволив сформулювати конкретику музичних операцій inventio як спосіб смислового поєднання узагальнених значущостей тем-символів із авторськими і позаавторськими тематичними здобутками у вибудові «усного творення музики». Останнє відповідає умовам сучасного виконавства з його «неоготичним» відстороненням від пріоритету композиторської діяльності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | універсальна майстерність музиканта-виконавця | uk_UA |
dc.subject | неоготика музичної сучасності | uk_UA |
dc.subject | імпровізація | uk_UA |
dc.subject | музична інтерпретація | uk_UA |
dc.title | Універсальна майстерність саксофоніста як феномен сучасної музичної творчої практики | uk_UA |
dc.title.alternative | Universal skill of saxophonist as phenomenon modern of musical-creative practice | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |