Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Еволюція музичних засобів у фортепіанних «симфоніях» С. Ярунського

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Каменська, Вероніка Юріївна
dc.date.accessioned 2021-11-10T09:52:33Z
dc.date.available 2021-11-10T09:52:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Каменська В. Ю. Еволюція музичних засобів у фортепіанних «симфоніях» С. Ярунського // Мистецтвознавчі записки. 2021. Вип. 39. С. 167-172. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3490
dc.description The purpose of the article is to investigate in the piano work of the Ukrainian composer S.Yarunsky in his four symphonies for piano, a new type of figurative content and innovative means of musical expression. Methodology. The method of complex analysis is applied: the figurative content and musical form of four “symphonies” for piano are analyzed and their stylistic features are revealed. The scientific novelty lies in the fact that for the first time in Ukrainian musicology, the Four Symphonies for Piano by S.Yarunsky have been analyzed in detail and conclusions have been drawn based on this analysis. Conclusions. Four “symphonies” for piano by S.Yarunsky in Ukrainian music of the 1990s were indeed a new and important word. At that time, the composer formed his position regarding this genre: the use of the term “symphony” is associated with the author's desire to expand the timbre palette of the instrument, to orchestral multi- timbre thinking. S.Yarunsky is constantly looking for new themes and subjects, including those related to the era of pre- Christian Russia. The artist significantly expands the scope of the maticism to create specific images, looking for new means of musical expression and compositional schemes. A little time has passed since the appearance of S.Yarunsky's “symphonies”, but they managed to enter the creative process of modern Ukrainian music and performing practice. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. Дослідити в фортепіанній творчості українського композитора С. Ярунського в його чотирьох симфоніях для фортепіано, новий тип образного змісту та новаторські засоби музичної виразності. Методологія. Застосовано метод комплексного аналізу: проаналізовано образний зміст та музичну форму чотирьох «симфоній» для фортепіано та виявлено їх стильові особливості. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві детально проаналізовано Чотири Симфонії для фортепіано С. Ярунського та зроблено висновки на основі цього аналізу. Висновки. Чотири «симфонії» для фортепіано С. Ярунського в українській музиці 1990-х років справді були новим і важливим словом. На той час композитор сформував свою позицію щодо цього жанру: використання терміну «симфонія» пов’язане із прагненням автора до розширення тембрової палітри інструменту, до оркестрового багатотембрового мислення. С. Ярунський постійно веде пошуки нових тем і сюжетів, в тому числі пов’язаних із епохою дохристиянської Русі. Митець суттєво розширює рамки тематизму для творення специфічних образів, шукає нові засоби музичної виразності та композиційні схеми. З часу появи «симфоній» С. Ярунського пройшло небагато часу, але вони зуміли увійти в творчий процес сучасної української музики та у виконавську практику. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject українська сучасна фортепіанна музика uk_UA
dc.subject Ярунський Сергій uk_UA
dc.subject «симфонія» для фортепіано uk_UA
dc.subject кластерна гармонія uk_UA
dc.subject сонорика uk_UA
dc.subject нові темброві звучання фортепіано uk_UA
dc.title Еволюція музичних засобів у фортепіанних «симфоніях» С. Ярунського uk_UA
dc.title.alternative Evolution of musical means in piano "symphonies" by S. Yarunsky uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу