Короткий опис(реферат):
Мета роботи полягає у наукознавчому аналізі доробків наукового напряму із вивчення соціокультурних,
організаційно-методичних та музично-творчих аспектів конкурсно-фестивального руху, а також окремих груп
мистецтвознавчих та історико-культурологічних праць, присвячених творчій біографії та життєписам визначних
діячів української музичної культури, чия ініціатива та організаційна діяльність зумовили виникнення
олімпійського музичного руху в Україні. Методологія дослідження полягає в застосуванні джерелознавчого та
історіографічного методів при опрацюванні наукової літератури, а також історико-культурологічного, історико-
музикознавчого, порівняльно-історичного та біографічного методів для визначення внеску українських митців у
розвиток конкурсного та музичного олімпійського руху в Україні. Наукова новизна роботи полягає у здійсненні
комплексного мистецтвознавчого дослідження зародження та тенденцій розвитку музичного олімпійського руху
в Україні. Висновки. В роботі виконано аналіз досліджень і публікацій діячів у сфері конкурсно-фестивального
руху в сучасній Україні, узагальнюючих праць з історії української музики, які охоплюють і середину 1920 –
початок 1930-х рр., тобто період виникнення й активного розвитку музичного олімпійського руху в Україні,
показано тяглість часів від витоків до відродження Всеукраїнської музичної олімпіади
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to carry out a scientific analysis of works aimed at studying the socio-cultural,
organizational, methodological, and musical-creative aspects of the competition-festival movement, as well as individual
groups of art history and historical and cultural works devoted to the creative biography and biographies of prominent
figures of Ukrainian musical culture, whose initiative and organizational activities led to the emergence of the Olympic
musical movement in Ukraine. The methodology consists of the use of source study and historiographic methods in the
development of scientific literature, as well as historical-cultural, historical-musicological, comparative-historical, and
biographical methods to determine the contribution of Ukrainian composers and outstanding musicians to the
development of the competitive and musical Olympic movement in Ukraine. The scientific novelty of the work lies in
the implementation of a comprehensive art study of the origin and development trends of the musical Olympic movement
in Ukraine. Conclusions. The paper analyzes the research and publications of authors in the field of the competition and
festival movement in modern Ukraine, summarizing works on the history of Ukrainian music, which cover the mid-1920s
- early 1930s, i.e. the period of the emergence and active development of the musical Olympic movement in Ukraine, the
continuity of times from the origins to the revival of the All-Ukrainian Musical Olympiad is shown.