Короткий опис(реферат):
Мета статті - дослідити трансформацію мистецьких практик під впливом віртуальної і доповненої реальності. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні діалектичного методу, що дає змогу розкрити специфіку віртуальної /доповненої/ змішаної реальностей крізь призму діалектики взаємодії техніки і людини. Наукова новизна одержаних результатів полягає в аналізі сутності трансформації мистецьких практик під впливом віртуальної і доповненої реальності, зокрема введено в науковий обіг дані про мистецькі проекти із застосуванням інноваційних технологій доповненої і змішаної реальності як виразний приклад інтеграції останніх в мистецтво. Транскордонність розглянуто з двох точок зору - конвергентності мистецтва і його реконструкції. Констатовано, що втілення проєктів з використанням технології AR та VR у даний момент неможливо без відповідного матеріально-технічного забезпечення та навичок комп‘ютерних технологій.
Розглянуто опосередкованість трансляції та сприйняття культурного досвіду цифровими пристроями, що визначають новий технологічний формат інкультурації особистості. Висновки. Дані зміни впливають на всі сфери життя суспільства, стираючи просторово-часові межі і залучаючи людину в інтерактивний процес творчості. Мистецтво найбільш динамічно реагує і відбиває всі зміни в суспільстві, а сучасні заклади культури змушені враховувати дані тенденції і на цій основі формувати стратегії розвитку і взаємодії з різними зацікавленими групами на основі застосування технологій віртуальної (VR), доповненої (AR) реальності. Відмінністю віртуального мистецтва від інших різновидів художньої діяльності з використанням комп‘ютерних технологій полягає в тому, що його основа - не репрезентація, а комунікація. Відтак, численні творчі проєкти реалізовані з допомогою доповненої і змішаної реальності, демонструють активне використання технологій у мистецтві, у процесі створення кінофільму, віртуальних виставок та ін.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to explore the transformation of artistic practices under the influence of virtual and augmented reality. The methodology is based on the application of the dialectical method, which allows to reveal the specifics of virtual /augmented/ mixed realities through the prism of the dialectic of interaction between technology and man. The scientific novelty of the results is the analysis of the essence of the transformation of artistic practices
under the influence of virtual and augmented reality, in particular, introduced into scientific circulation data on art projects using innovative technologies of augmented and mixed reality as a clear example of integration of the latter into art. Transboundary iconsidered from two points of view - the convergence of art and its reconstruction. It is stated that the implementation of projects using AR and VR technology is currently impossible without the appropriate logistics and computer technology skills. The indirectness of translation and perception of cultural experience by digital devices that determine a new technological format of personality inculturation is considered. Conclusions. These changes affect all spheres of society, erasing the spatio-temporal boundaries and involving people in an interactive
creative process. Art responds most dynamically and reflects all changes in society, and modern cultural institutions are forced to take into account these trends and on this basis to form strategies for development and interaction with various stakeholders based on the use of virtual (VR), augmented (AR) reality. The difference between virtual art and other forms of art using computer technology is that its basis is not representation, but communication. Thus, numerous
creative projects, implemented with the help of augmented and mixed reality, demonstrate the active use of technology in art, in the process of creating a movie, virtual exhibitions, etc.