dc.contributor.author |
Франків, Роман Богданович |
|
dc.contributor.author |
Бойко, Христина Степанівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-29T10:01:55Z |
|
dc.date.available |
2021-11-29T10:01:55Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Франків Р. Б., Бойко Х. С. Ідилічні сюжети у творенні наративів модерних націй на прикладі німецького, єврейського та українського живопису // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 159-164. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3560 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify the features of idyllic artistic plots related to German, Jewish and Ukrainian national narrative. Try to evaluate their motivating mechanism. The methodology is the use of ideological and plot analysis, methods of comparison and generalization. The scientific novelty is to expand the understanding of
the plot content of some works of German, Jewish and Ukrainian art, in the context of their nation - creative motivation. Conclusions. The period of creation of modern nations became a great challenge for art. An important motivating role belongs to the creation of the image of the "ideal being", the mandate to which the new community promised. Thus, the nation-creative plot is, in one way or another, connected with sacralization sentiments. German painting in the Romantic era operated with paintings of idyll, which, however, contains memories of the Middle Ages as an era of even greater perfection. Thus arose the motivating potential of "return" to the epic of the past. Jewish art culture is characterized by a tradition of associating the ideal being with the holy city of Jerusalem, a "return" to which also has motivating potential. In Ukrainian art, there are also plots of natural idyll, but the situation of "ideal existence" is connected with the inner state of man - the warrior "Cossack Mamaу", who gains personal freedom for creativity. As a result of the study, it was found that idyllic plots associated with the creation of modern national narratives in German, Jewish and Ukrainian painting have a number of common and distinctive features. Common features include the presence of sacred content and solidarity of the surrounding community. Distinctive features are different vector of orientation of the motivating plot. In art related to the German narrative of ideal nation existence, vector can be described as epoch-centric, with the Jewish narrative as city-centric, and with Ukrainian as anthropocentric. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті: виявити особливості ідилічних мистецьких сюжетів, пов’язаних із німецькою, єврейською та українською національною наративістикою. Здійснити спробу оцінка їх мотивуючого механізму. Методологією дослідження є застосування ідейно-сюжетного аналізу, методів порівняння і узагальнення.
Наукова новизна полягає у розширенні розуміння сюжетного змісту деяких творів німецького, єврейського та українського мистецтва, в контексті їх націє-творчої мотивації. Висновки. Період творення модерних націй став великим викликом для мистецтва. Воно мало взяти участь у творенні мотивуючих емоцій, метою яких була солідаризація та зміцнення нових національних ідентичностей. Потенціал цих емоцій мав знаходитись на дуже високому рівні, адже нову ідентичність часто доводилось утверджувати за несприятливих умов. Важлива мотивуюча роль належить творенню образу «ідеального буття», доручення до якого обіцяла нова спільнота. Відтак, націє-творча сюжетність, так чи інакше, пов’язана із сакралізаційними настроями. Німецький живопис в добу романтизму оперував картинами ідилії, в якій, однак, присутні спогади про середньовіччя як епоху ще більшої перфектизованості. Так виникав мотивуючий потенціал «повернення» до епосу минулого. Для єврейської художньої культури характерною є традиція пов’язувати ідеальне буття зі священним містом Єрусалимом «повернення» до якого також творить мотивуючий потенціал. В українському мистецтві також
присутні сюжети природної ідилії, але ситуація «ідеального буття» пов’язаного із внутрішнім станом людини - воїна «козака Мамая», яка, здобувши особисту свободу, використовує її для творчості. В результаті проведеного дослідження встановлено, що ідилічні сюжети, пов’язані із творенням модерних національних наративів у німецькому, єврейському та українському живописі, мають ряд спільних та відмінних рис. До спільних рис варто віднести присутність сакрального змісту та солідаризації навколо нього спільноти. Відмінними рисами є різний вектор спрямованості мотивуючого сюжету. В мистецтві, пов’язаному із німецьким наративом ідеального буття, він епохо-центричний, з єврейським наративом - місто-центричний, з українським - антропоцентричним. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
сюжет |
uk_UA |
dc.subject |
ідилічні мистецькі сюжети |
uk_UA |
dc.subject |
ідилічні сюжети |
uk_UA |
dc.subject |
наративи модерних націй |
uk_UA |
dc.subject |
модерні нації |
uk_UA |
dc.subject |
німецький живопис |
uk_UA |
dc.subject |
єврейський живопис |
uk_UA |
dc.subject |
український живопис |
uk_UA |
dc.subject |
живопис |
uk_UA |
dc.subject |
ідилія |
uk_UA |
dc.subject |
народ |
uk_UA |
dc.subject |
нація |
uk_UA |
dc.subject |
міф |
uk_UA |
dc.subject |
мистецтво |
uk_UA |
dc.title |
ІДИЛІЧНІ СЮЖЕТИ У ТВОРЕННІ НАРАТИВІВ МОДЕРНИХ НАЦІЙ НА ПРИКЛАДІ НІМЕЦЬКОГО, ЄВРЕЙСЬКОГО ТА УКРАЇНСЬКОГО ЖИВОПИСУ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Idyllic story in the creation of modern nations narratives, on the example of German, Jewish and Ukrainian painting |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |