dc.contributor.author |
Шан Юн |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-15T14:04:58Z |
|
dc.date.available |
2021-12-15T14:04:58Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Шан Юн «Гугеноти» Дж. Меєрбера в контексті духовно-християнських шукань епохи романтизму [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 292-298. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3594 |
|
dc.description |
The purpose of the article is to identify the poetical and intonational features of J. Meyerbeer’s «Huguenots» in the context of the spiritual quest of romanticism, the evolution of French musical theater in the first half of the 19th century and its mystery component. The methodology of the work is the intonation concept of music from the
perspective of intonation-stylistic analysis inherited from B. Asafiev and his followers. The analytical-musicological, genre-style, interdisciplinary, historical and cultural approaches are also essential for this work, revealing the spiritual and moral specifics of the poetics of the French «grand opera» and its mystery primary sources using the example of J. Meyerbeer's «Huguenots». The scientific novelty of the work is determined by its analytical perspective, focused on the consideration of the «Huguenots» by J. Meyerbeer in the context of the spiritual-Christian quests of the romantic era. Conclusions. The poetics of J. Meyerbeer’s opera «Huguenots», which is one of the exemplary examples of «grand» French opera, was formed at the intersection, on the one hand, of creative discoveries in the field of French musical theater of the first half of the 19th century and its vocal and performing stage practice. On the other hand, the
named work demonstrates a deep connection with the mysterious traditions of the French spiritual theater, dating back to the Middle Ages, to the spiritual, religious and stylistic attitudes of the musical theater of French classicism («lyric tragedy» by J. B. Lully) and at the same time consonant with the religious quests of romanticism and the moral and ethical positions of French historicism. The essential role of religious confrontation in the Huguenots, which determines the intonational and dramatic specificity of the work, right down to the quotations of the Lutheran chant, ultimately
focuses on the «collegiality of the highest order», which overcomes confessional barriers, defining the spiritual and moral pathos of the French «grand opera» and its spiritual attitudes. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета дослідження - виявлення поетико-інтонаційних особливостей «Гугенотів» Дж. Мейєрбера в контексті духовних пошуків романтизму, еволюції французького музичного театру першої половини XIX століття та його містеріальної складової. Методологічну базу роботи становить інтонаційна концепція музики в ракурсі інтонаційно-стилістичного аналізу, успадкованого від Б. Асаф‘єва та його послідовників. Суттєвими для цієї роботи є також аналітико-музикознавчий, жанрово-стильовий, міждисциплінарний, історико-культурологічний підходи, які дозволяють виокремити ті чинники, що виявляють на прикладі «Гугенотів» Дж. Меєрбера духовно-етичну специфіку поетики французької «великої опери» та її містеріальних першоджерел. Наукова новизна роботи визначена її аналітичним ракурсом, орієнтованим на розгляд «Гугенотів» Дж. Меєрбера в контексті духовно-християнських шукань романтичної епохи. Висновки. Поетика опери Дж. Меєрбера «Гугеноти», що є одним з показових зразків «великої» французької опери, формувалася на перетині, з одного боку, творчих відкриттів у сфері французького музичного театру першої половини XIX століття та його вокально-виконавської сценічної практики. З іншого боку, названий твір демонструє глибинний зв’язок з містеріальними традиціями французького духовного театру, які сходять до часів
Середньовіччя, до духовно-релігійних та стильових настанов музичного театру епохи класицизму («лірична трагедія» Ж. Б. Люллі) і, водночас, виявляються суголосними з релігійними шуканнями романтизму та морально-етичними позиціями французького історизму. Суттєва роль релігійного протистояння в «Гугенотах»,
що визначає інтонаційно-драматургічну специфіку твору аж до цитат лютеранського хоралу, в кінцевому підсумку концентрує увагу на «соборності вищого порядку», яка долає конфесійні бар’єри, визначаючи духовно-етичний пафос французької «великої опери» та її духовних настанов |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
«Гугеноти» Дж. Меєрбера |
uk_UA |
dc.subject |
Меєрбер Дж. |
uk_UA |
dc.subject |
духовно-християнські шукання |
uk_UA |
dc.subject |
романтизм |
uk_UA |
dc.subject |
французький музичний театр |
uk_UA |
dc.subject |
театр |
uk_UA |
dc.subject |
музика |
uk_UA |
dc.subject |
«велика» французька опера |
uk_UA |
dc.subject |
французька опера |
uk_UA |
dc.subject |
оперна творчість Дж. Меєрбера |
uk_UA |
dc.subject |
опера |
uk_UA |
dc.subject |
нова оперна школа |
uk_UA |
dc.subject |
велика опера |
uk_UA |
dc.title |
«ГУГЕНОТИ» ДЖ. МЕЄРБЕРА В КОНТЕКСТІ ДУХОВНО-ХРИСТИЯНСЬКИХ ШУКАНЬ ЕПОХИ РОМАНТИЗМУ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
«Huguenots» by J. Meyerbeer in the context of spiritual-Christian quests of the era of romanticism |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |