Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Міронова, Тетяна Володимирівна | |
dc.date.accessioned | 2021-12-22T14:35:44Z | |
dc.date.available | 2021-12-22T14:35:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Міронова Т. В. Українське мистецтво з початку 2000-х років: «друге відродження» у світовому культурному полі // Культура і сучасність. 2021. № 1. С. 166-175. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3632 | |
dc.description | The purpose of the article is to determine the place of Ukrainian art during the active transformations of the world art space. The scientific novelty lies in the study of the world's leading art fairs and the participation of Ukrainian artists in these platforms of the art market, as well as the analysis of modern leading Ukrainian art fairs and festivals. Methodology. The main methodological approach in determining the place of Ukrainian art during the active transformations of the world art space is the structural-system approach, and when analyzing the activities of leading Ukrainian art fairs in the context of world art development - the contextual method. The applied methods allowed to determine the main vectors of development of the private art segment of Ukrainian art of the 1990s - 2020s. Conclusions. In recent years, a new global art space has been formed and developed in the art world. Traditionally, the Western world dictates the rules of world art, but the exotic nature of everything that comes from the North and Eastis of interest to art lovers and professionals. Renewal of the cultural and artistic process in Ukraine at the beginning of the XXI century. and powerful social changes became the basis for many art festivals and art fairs of both regional and national scale. Initiatives of independent curators and gallerists' search for new formats for demonstrating the artistic achievements of Ukrainian artists have inspired the emergence of a number of interdisciplinary cultural projects of national importance. These artistic events set the vector for the development of communication in the modern cultural sphere. In general, Ukrainian art is developing several parallel coordinate systems that operate on different principles and offer different agendas. Among the latest trends that determine its development - digitalization, virtualization, commercialization, blurring the boundaries between elite and mass art, loss of integrity, polystylistic aspect, exemption from any rules of regulation. Like world cultural projects, Ukrainian festivals and art fairs are a type of artistic form of actualization of contemporary art and its interaction with society. For example, Kyiv Art Week is a landmark event in the cultural space of Ukraine, which brings together influential artists, collectors, and representatives of many worlds and Ukrainian cultural institutions. | uk_UA |
dc.description.abstract | Метою публікації є визначення місця українського мистецтва під час активних трансформацій світового арт-простору. Наукова новизна полягає в дослідженні провідних світових арт-ярмарків та участі українських художників у цих платформах функціонування арт-ринку, а також аналіз сучасних провідних українських арт ярмарків та фестивалів. Основним методологічним підходом при визначенні місця українського мистецтва під час активних трансформацій світового арт-простору - структурно-системний підхід, а під час аналізу діяльності провідних українських арт-ярмарків в контексті світового розвитку мистецтва - контекстуальний метод. Застосовані методи дозволили визначити основні вектори розвитку приватного арт-сегмента українського мистецтва 1990-х - 2020-х років. Висновки. В останні роки у світі мистецтва формується та розвивається новий глобальний арт-простір. Традиційно західний світ диктує правила світовому мистецтву, утім, екзотичний характер усього, що приходить із країн Півночі та Сходу, викликає інтерес у поціновувачів мистецтва та фахівців. Оновлення культурно-мистецького процесу в Україні на початку ХХІ ст. та потужні суспільні зміни стали підґрунтям для багатьох мистецьких фестивалів та арт-ярмарків як регіонального, так і загальноукраїнського масштабу. Ініціативи незалежних кураторів та пошуки галеристами нових форматів демонстрації художніх надбань українських мистців інспірували постання низки міждисциплінарних культурних проектів національного значення. Ці мистецькі заходи задають вектор для розвитку комунікації у сучасній культурній сфері. В українському мистецтві загалом розвивається кілька паралельних систем координат, що функціонують за різними принципами та пропонують різний порядок денний. Серед новітніх тенденцій, які визначають його розвиток, - дигіталізація, віртуалізація, комерціалізація, стирання меж між елітарним і масовим мистецтвом, втрата цілісності, полістилізм, звільнення від будь-яких норм регламентації. Подібно до світових культурних проектів, українські фестивалі та арт-ярмарки є певним типом художньої форми актуалізації сучасного мистецтва та його взаємодії з суспільством. Наприклад, Kyiv Art Week є знаковою подією в культурному просторі України, на якому збираються впливові діячі мистецтва, колекціонери та представники багатьох світових та українських культурних інституцій. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | українське мистецтво | uk_UA |
dc.subject | "друге відродження" | uk_UA |
dc.subject | світове культурне поле | uk_UA |
dc.subject | світовий арт-простір | uk_UA |
dc.subject | арт-простір | uk_UA |
dc.subject | арт-ярмарка | uk_UA |
dc.subject | українські художники | uk_UA |
dc.subject | фестиваль | uk_UA |
dc.subject | мистецтво | uk_UA |
dc.subject | Україна | uk_UA |
dc.subject | мистецький фестиваль | uk_UA |
dc.subject | арт-ринок | uk_UA |
dc.subject | мистецькі бієнале | uk_UA |
dc.subject | бієнале | uk_UA |
dc.subject | мистецькі ярмарки | uk_UA |
dc.subject | Венеційській бієнале | uk_UA |
dc.subject | фестиваль Kyiv Art Week | uk_UA |
dc.title | УКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО З ПОЧАТКУ 2000-Х РОКІВ: "ДРУГЕ ВІДРОДЖЕННЯ" У СВІТОВОМУ КУЛЬТУРНОМУ ПОЛІ | uk_UA |
dc.title.alternative | Ukrainian art since the early 2000s: the "second revival" in the world’s cultural field | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |