Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

СПЕЦИФІКА СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬОЇ МАНЕРИ МИКОЛИ МАЛИШКА (1961-1967 РР.)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горпинич, Юрій Станіславович
dc.date.accessioned 2021-12-23T10:41:02Z
dc.date.available 2021-12-23T10:41:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Горпинич Ю. С. Специфіка становлення та розвитку художньої манери Миколи Малишка (1961-1967 рр.) // Культура і сучасність. 2021. № 1. С. 187-193. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3637
dc.description The purpose of the article. The article identifies the main factors that influenced the formation and development of Mykola Malyshko‘s artistic style in the context of the cultural and artistic processes of the 1960s. Methodology. The following scientific methods are combined: analytical, systematic, historico-cultural, contextual, comparative, and art analysis. The use of these methods allowed us to investigate the period of study of Mykola Malyshko at the Kyiv State Art Institute in 1961-1967, to outline the circle of communication of the artist, as well as to determine the characteristic features of his creative style. Scientific novelty. The work is the first fixation of unknown facts from the creative biography of Mykola Malyshko. Conclusions. During the studied period, Malyshko tries himself as an easel painter, monumental painter (mosaic), sculptor. After analyzing the currently existing information, namely «Svoboda, yak vyiavliaietsia, - tse volia dlia svavoli... : [besida Oleny Yehorushkinoi ta Pavla Hudimova z khudozhnykom M. O. Malyshko ta yoho druzhynoiu N. M. Denysovoiu], s. Maliutianka, Kyivskoi obl., 2012-2013 rr.», we can confidently assert that the main factors that influenced the formation and development of Mykola Malyshko‘s artistic style in the 1960 s, were active participants in the activities of the club of creative youth «Suchasnyk» and attempts to move away from the methods of socialistic realism in art. This is clearly illustrated by: a mosaic portrait of T. G. Shevchenko made in 1961; exhibitions at the Taras Shevchenko Kiev State University 1963-1964; the development in 1967 of scenography on the occasion of the 70th anniversary of Les Kurbas, which he implemented together with colleagues Viktor Grigorov and Viktor Ponomarev during his studies at the Kiev State Art Institute and in sketches from summer student practice in 1962 and 1964,that the artist himself considers significant in the formation of personal creative style. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження. У статті виявлено основні чинники, які вплинули на становлення і розвиток художньої манери Миколи Малишка в контексті культурно-мистецьких процесів 1960-х рр. Методологія дослідження. При написанні статті поєднано наступні наукові методи: аналітичний, системний, історико-культурний та контекстуальний, порівняльного та мистецтвознавчого аналізу. Їх використання дало змогу дослідити період навчання Миколи Малишка в Київському державному художньому інституті у 1961-1967 рр., окреслити коло спілкування митця, а також визначити характерні особливості його творчої манери. Наукова новизна. Робота є першою фіксацією у мистецтвознавчому дискурсі невідомих фактів творчої біографії Миколи Малишка. Висновки. Протягом досліджуваного періоду Малишко пробує себе в якості живописця-станковіста, живописця-монументаліста (мозаїчиста), скульптора. З відомих нині джерел, а саме - «Свобода, як виявляється, - це воля для сваволі... [бесіда Олени Єгорушкіної та Павла Гудімова з художником М. О. Малишко та його дружиною Н. М. Денисовою], с. Малютянка, Київської обл., 2012-2013 рр.», встановлено, що основними чинниками, які вплинули на становлення і розвиток художньої манери Миколи Малишка 1960-х рр. були намагання відійти від методів соціалістичного реалізму у творчості. Це унаочнюють: мозаїчний портрет Т. Г. Шевченка, виконаний 1961 р.; виставки в Київському державному університеті імені Т. Г. Шевченка 1963-1964 рр.; розробка у 1967 р. сценографії з нагоди 70-річного ювілею Леся Курбаса, які він реалізував спільно з колегами Віктором Григоровим та Віктором Пономарьовим у період навчання в Київському державному художньому інституті та в етюдах з літніх студентських практик у 1962 та 1964 рр., які митець вважає знаковими у становленні особистої творчої манери. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject художня манера Миколи Малишка uk_UA
dc.subject Малишко Микола Олексійович uk_UA
dc.subject культурно-мистецькі процеси uk_UA
dc.subject Київський державний художній інститут uk_UA
dc.subject шістдесятники uk_UA
dc.subject художник uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject живопис uk_UA
dc.subject монументальне мистецтво uk_UA
dc.subject клуб творчої молоді «Сучасник» uk_UA
dc.subject виставка uk_UA
dc.subject монументально-декоративна майстерня uk_UA
dc.subject художня манера uk_UA
dc.title СПЕЦИФІКА СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬОЇ МАНЕРИ МИКОЛИ МАЛИШКА (1961-1967 РР.) uk_UA
dc.title.alternative The specifics of the formation and development of the artistic style of Mykola Malyshko (1961-1967) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу