Abstract:
Мета роботи - виявити спільні риси у творчості українських авангардистів, що мають ознаки імпресіонізму. Методологія роботи ґрунтується на використанні історико-логічного методу, компаративного аналізу, формального аналізу та методу інтерпретації. Саме тлумачення ідеї твору, художнього задуму допомагає осягнути історичний і стилістичний контекст у взаємодії з іншими творами епохи чи автора, яка підлягає дослідженню. Наукова новизна полягає в тому, що вперше було досліджено у статті роль імпресіонізму у становленні творчої манери таких художників українського авангарду, як О. Богомазов, Д. Бурлюк, К. Малевич, О. Екстер. Висновки. Експерименти в дусі імпресіонізму та постімпресіонізму допомогли представникам українського авангарду звільнитися від методу повторення натури убік вільної трансформації живописного відчуття та побудови твору за допомогою суто живописних елементів, відкидаючи сюжет, літературність, повчальний характер та багато інших нашарувань. Імпресіонізм став першим кроком у звільненні живопису від меж матеріальної форми.
Description:
The purpose of the study is to reveal the identification of common features in the work of Ukrainian avant-garde artists, which have the character of impressionism. Methodology of the study employs historical-logical, comparative methods, formal analysis and method of interpretation. Scientific novelty of the research consists in the role of impressionism in the formation of the creative manner of such artists of the Ukrainian avant-garde as O. Bogomazov, D. Burliuk, K. Malevich, O. Exter was first explored in the article. Conclusions. Experiments in the spirit of impressionism and post-impressionism helped the representatives of the Ukrainian avant-garde to free themselves from the method of repetition of the full-scale image towards the free transformation of the pictorial sensation and construction of the work with the help of purely pictorial elements, discarding the plot, literature, instructive character and many other layers. Impressionism was the first step in freeing painting from the boundaries of material form.