Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Волкомор, Віталій Вікторович
dc.date.accessioned 2022-01-18T12:57:15Z
dc.date.available 2022-01-18T12:57:15Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Волкомор В. В. Художньо-естетичні концепції формування звукового образу // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 38. С. 137-142. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3766
dc.description The purpose of the article is to reveal the specifics of the formation of a sound image in accordance with the artistic and aesthetic concepts of the art of sound recording of the middle of the 20th century, developed by the founder of concrete music P. Schaeffer. Research methodology. Systemic and typological methods were applied (to study the specifics of the sound image and identify its role and significance for the art of sound recording); the method of historicism, which helped to outline the general trends of this issue in the middle of the 20th century; the comparative method (for identifying the peculiarities of sound perception by P. Schaeffer, deepening the understanding of his artistic and aesthetic concepts of the sound image and the specifics of the methods and techniques of sound processing developed by him). Scientific novelty. The specificity of the means of artistic and aesthetic expressiveness of the art of sound recording in the process of forming a sound image is investigated; on the basis of the analysis of the "Treatise on Musical Objects" ("Trait'e des object musicaux"), the artistic and aesthetic concepts of sound, formed by the French composer, the founder of concrete music, Pierre Scheffer, are identified and characterized, and the forms of their creative implementation are analyzed; it is proved that the specificity of the formation of P. Schaeffer's artistic and aesthetic concepts is due to the peculiarities of general cultural processes of the middle of the 20th century. and shows an organic unity with the then theoretical and practical style, artistic, semantic, and aesthetic norms. Conclusions. Artistic and aesthetic concepts of the formation of the sound image of P. Schaeffer played a key role in the history of musical art and the art of recording, in particular, the concept of specific music formed the direction of development of various genres of studio music (experimental electroacoustic music, radio art and "sound poetry"), and the techniques and methods he proposed are widely used in modern sound recording to improve the sound. According to P. Schaeffer's concept, everyday sounds that are not considered musical can be aesthetic, and their artistic and aesthetic expressiveness is realized by means of thoughtful listening. The specificity of the artistic and aesthetic concepts of P. Schaeffer in the context of the formation of a sound image is due to specific technologies that contribute to the full formation of the acoustic space (both real and virtual), the expansion and enrichment of the sound texture by means of regulating temporal, spatial and frequency parameters. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити специфіку формування звукового образу відповідно художньо-естетичним концепціям мистецтва звукозапису середини ХХ ст., розроблених засновником конкретної музики П. Шеффером. Методи дослідження. Застосовано системний і типологічний методи (для дослідження специфіки звукового образу та виявлення його ролі та значення для мистецтва звукозапису); метод історизму, що посприяв окресленню загальних тенденцій означеного питання в середині ХХ ст.; компаративний метод (для виявлення особливостей сприйняття звуку за П. Шеффером, поглиблення уявлення про його художньо-естетичні концепції звукового образу та специфіки започаткованих ним методів та прийомів обробки звуку). Наукова новизна. Досліджено специфіку засобів художньо-естетичної виразності мистецтва звукозапису в процесі формування звукового образу; на основі аналізу «Трактату про музичні об’єкти» («Trait´e des object musicaux») виявлено та охарактеризовано художньо-естетичні концепції звуку, сформовані французьким композитором, засновником конкретної музики П’єром Шеффером, а також проаналізовано форми їх творчої реалізації; доведено, що специфіка формування художньо-естетичних концепцій П. Шеффера зумовлена особливостями загальнокультурних процесів середини ХХ ст. і виявляє органічну єдність з тогочасним теоретико-практичним дискурсом, художньо-семантичними та естетичними нормами. Висновки. Художньо-естетичні концепції формування звукового образу П. Шеффера відіграли ключову роль в історії музичного мистецтва та мистецтва звукозапису, зокрема, концепція конкретної музики сформувала напрямок розвитку різноманітних жанрів студійної музики (експериментальна електроакустична музика, радіо-арт та «звукова поезія»), а запропоновані ним прийоми і методи широко використовуються в сучасному звукозаписі для покращення звуку. Відповідно концепції П. Шеффера, повсякденні звуки, що не вважаються музичними, можуть бути естетичними, а їх художньо-естетична виразність реалізується засобами вдумливого прослуховування. Специфіка художньо-естетичних концепцій П. Шеффера в контексті формування звукового образу зумовлена специфічними технологіями, що сприяють повноцінному формуванню акустичного простору (як реального так і віртуального), розширенню та збагаченню звукової фактури засобами регулювання часових, просторових та частотних параметрів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject звук uk_UA
dc.subject звуковий образ uk_UA
dc.subject художньо-естетичні концепції uk_UA
dc.subject звукозапис uk_UA
dc.subject прослуховування uk_UA
dc.subject Шеффер П'єр uk_UA
dc.title Художньо-естетичні концепції формування звукового образу uk_UA
dc.title.alternative Artistic and aesthetic concepts of the formation of sound images uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу